افزایش کشته‌ها در انفجار کابل/ ادامه درگیری در هتل/ ۱۰۰ خارجی در گروگان تروریست‌ها/ تصاویر

انفجار روز گذشته کابل تاکنون 30 کشته برجای گذاشته است و درگیری با مهاجمان و نیروهای امنیتی افغانستان همچنان در هتل اینترکانتینانتال کابل ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین روز گذشته مقامات افغانستان از وقوع يک حمله به هتل اينترکانتينانتال Intercontinental در کابل پايتخت اين کشور خبر دادند.
در اخباری که دیروز منتشر شد سه مهاجم انتحاری وارد هتل انترکانتیننتال کابل شده اند و تا کنون درگیری بین مهاجمان و پليس جریان دارد. (اینجا)

خبرگزاری صدا و سیما گزارش داده است که نیروهای امنیتی اطراف این هتل را محاصره کرده اند و به خبرنگاران اجازه نزدیک شدن به محل را نمی دهند. گفته شده است که در زمان هجوم یک مراسم عروسی نیز در هتل جریان داشته است.

همچنین در دیگر خبرها آمده است تروريستهاي انتحاري با حمله به هتل اينترکانتينانتال کابل تعدادي از ميهمانان را گروگان گرفتند.
گفته مي شود پليس در نزديکي آشپزخانه اين هتل با مهاجمان انتحاري درگير شده است که در جريان اين درگيري برق هتل قطع شده است.

برخي منابع مي گويند درگيري بين نيروهاي پليس و مهاجمين جريان دارد و تعداد زيادي از کارمندان وزارت مخابرات در اين هتل گرفتار شده اند، در همين حال برخي رسانه ها مي گويند که مهاجمان مسلح تعدادي از میهمانان هتل را گروگان گرفته اند و يکي از طبقات هتل را اتش زده اند.

محورهاي اصلي منتهي به اين هتل که روي تپه اي در غرب کابل قرار دارد بسته شده است. روز گذشته در آغازین حمله آمار اولیه کشته ها ۱۰ نفر و زخمیها ۲۸ نفر اعلام شد و با ادامه دار شدن تیراندازی های مداوم تعداد کشته ها افزایش پیدا کرده است.

شمار کشته های حمله به هتل به هفده نفر افزایش یافت

در این رابطه و انتشار امار ضد و نقیض از کشته های این حمله، ایرنا به نقل از رویترز گزارش داد است: «احمد حارث نایاب» مدیر هتل که از محل حمله گریخته است، اظهار داشت که مهاجمان از طریق آشپزخانه وارد بخش های مهم هتل شدند. شمار زیادی از کارکنان و میهمانان با شروع تیراندازی ها از هتل فرار کردند.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: هنوز ابعاد زیادی از این حمله مبهم است و آماری رسمی از تلفات وجود ندارد. شبکه الجزیره و برخی منابع دیگر اعلام کردند که احتمالا تاکنون پانزده نفر کشته شده اند.

همچنین دو نفر از مهاجمان نیز کشته شده اند. نیروهای ویژه افغان طبقه اول هتل را پاکسازی کرده و به طبقه دوم رفته اند. درگیری این نیروها با مهاجمان ادامه دارد. به نظر می رسد مهاجمان تعداد زیادی نارنجک با خود دارند. یک مقام افغان گفت که مهاجمان نارنجک و سلاح سبک دارند.

یکی از شاهدان که نخواست نامش فاش شود، گفت که مهاجمان برخی از کارکنان و میهمانان هتل را گروگان گرفته اند. یکی از میهمانان در تماسی تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: ما در اتاق هایمان پنهان شده ایم. از نیروهای امنیتی می خواهم که هرچه زودتر و قبل از آنکه مهاجمان به اینجا رسیده و ما را بکشند، نجاتمان بدهند.

«نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار داشت: مهاجمان اکنون در طبقات سوم و چهارم هستند و با نیروهای ما درگیر شده اند.

طبقه چهارم هتل دچار آتش سوزی شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 درگیری مهاجمان در هتل کابل با نیروهای دولتی افغانستان ادامه دارد

در همین حال صبح امروز گزارش ها حاکی از آن است که درگیری مهاجمان انتحاری مسلح با نیروهای دولتی افغانستان که در پی حمله شب گذشته مهاجمان به هتل «اینتر کنتینتال» شهر کابل پایتخت این کشور شروع شده بود پس از 10 ساعت تا هنگام ارسال این خبر ادامه یافته و به گفته منابع محلی این رویداد شکل گروگان گیری به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، حدود ساعت 21 و 30 دقیقه شامگاه دیشب - شنبه - افراد مسلح به قدیمی ترین هتل بین المللی شهر کابل در «باغ بالا» محله پروان این شهر حمله کردند.

در این حمله که بخشی از هتل دچار آتش سوزی شد و همچنان دود از ساختمان خارج می شود؛ کشته شدن 10 تن از سوی منابع غیر رسمی تایید شده اما از تعداد گروگان های در دست مهاجمان ؛ اطلاعاتی در دست نیست.

برخی منابع غیر رسمی خبر داده اند که نیروهای دولتی تاکنون دو مهاجم را کشته اند اما از تعداد دقیق مهاجمان هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده است .

مأموران پلیس محدوده دسترسی به این هتل را مسدود کرده اند و علاوه بر تجمع نیروهای امدادی در پشت این حریم ؛ خانواده های شهروندان گرفتار در هتل نیز در این محل موجب ازدحام شده است.

شب گذشته از این محل صدای سه انفجار و شلیک های پراکنده به گوش می رسید که هنوز تیراندازی های پراکنده ادامه دارد و نیروهای دولتی حفظ جان گروگان ها را مهمترین عامل طولانی شدن روند مقابله با این حمله اعلام کرده اند.

شنیده شده است که دیشب دراین هتل مراسم عروسی در جریان بود و برخی دیگر نیز از برگزاری یک نشست کارشناسی با حضور کارشناسان مخابراتی 34 استان افغانستان در این هتل خبر دادند. صبح امروز یگان هایی از نیروهای خارجی نیز وارد محل شده اند.

'نجیب دانش' سخنگوی وزارت کشور افغانستان دقایقی قبل به رسانه های محلی گفت که تاکنون ۵ کشته و ۶ زخمی و خروج ۱۰۰ گروگان شامل ۱۶ تبعه خارجی تایید شده است .

او افزود که پاکسازی تا طبقه ششم ادامه یافته و جسد دو تروریست نیز به دست پلیس افتاده است .
هنوز از تعداد مهاجمان خبر دقیقی در دست نیست و نیروهای ویژه امنیتی برای مهار این حمله تروریستی بر محل تسلط پیدا کرده اند.

برخی رسانه های تصویری با استقرار دوربین های خود در نزدیکی محل این حمله، تلاش دارند گزارش دقیقی از این رویداد منتشر کنند که برخی تصاویر نشان می دهد برخی افراد گرفتار در هتل تلاش دارند خود را از طریق مسیر بالکن های ساختمان به طبقات پایین تر برساند.
شواهد نشان می دهد که درگیری در طبقات پنجم و ششم ادامه دارد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دومین حمله  به هتل اینترکانتیننتال در چند سال اخیر است. این هتل در ژوئن 2011 نيز هدف حمله طالبان قرار گرفت که به کشته شدن 21 نفر منجر شد.

این هتل در سال ۱۳۴۸ گشایش یافته و با داشتن 200 اتاق نخستین هتل بین‌المللی کابل محسوب می شود.

پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی هم ۹ تروریست‌ در نبردی ۵ ساعته با نیروهای امنیتی، موجب کشته شدن ۱۲ غیرنظامی شدند و 9 تروریست نیز ازپای درامدند.

اکثر مراسم‌ های سیاسی، نشست های خبری و همچنین نشست های اداری ولایتی و کارگاه های آموزشی در این هتل برگزار می شود.شمار زیادی از شهروندان خارجی در این هتل اقامت دارند.

تصاویر از رویترز 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =