۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

همشهری نوشت:قائم مقام شرکت توسعه نیشکر هفت‌تپه در نشست خبری به مناسبت اولین سالگرد خصوصی‌سازی این شرکت ۵۷ ساله به همشهری گفت: تا کنون ۷ ماه حقوق عقب‌افتاده کارگران را پرداخت کرده‌ایم و الان فقط یک ماه حقوق عقب‌مانده داریم.

«سیامك افشار» با بیان اینكه 5500 خانواده به طور مستقیم و غیرمستقیم برای این شركت كار می‌كنند و در ارتباطند، گفت: ما ماهانه درمجموع ۹ میلیارد تومان حقوق به كارگران پرداخت می‌كنیم.

افشار در خصوص مطالبات و بقیه حقوق، عیدی، سنوات و پاداش كشت گفت: حقوق بهمن و عیدی و سنوات و پاداش كشت را قبل پایان سال پرداخت می‌كنیم. حقوق اسفند را سعی داریم قبل از پایان سال پرداخت كنیم ولی اگر نتوانستیم آن را در اسفند پرداخت كنیم قطعا در اوایل فروردین پرداخت خواهد شد. همه مطالبات كارگران تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.

افشاری افزود: شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه با هدف ساماندهی مشاغل برون سپاری، همكاری خود با پیمانكاران را به حداقل رسانده و تا دو قسط دیگر بدهی هایشان را تسویه حساب می‌كند.

وی گفت: از وقتی شركت نیشكر هفت تپه به بخش خصوصی واگذار شد، پیمانكاران 35 میلیارد تومان مطالبات داشتند و از ابتدای سال به صورت منظم شروع به پرداخت منظم مطالباتشان كردیم.

قائم مقام شركت توسعه نیشكر هفت تپه درباره سند زمین های واقع در حومه شهر حر و ادعای مالكیت اهالی حر در این زمین‌ها گفت: این زمین‌ها ملك دولت است كه توسط سازمان خصوصی سازی در اختیار این شركت قرار داده شده است. اگر مدعی یا مالكی برای این زمین‌ها بوده باشد دولت قبل از تحویل زمین‌ها به ما، حتما حساب خود را با آن‌ها تسویه كرده است. اگر هم مدعی جدیدی وجود دارد می‌تواند به سازمان خصوصی سازی دولت مراجعه كند.

وی در ادامه گفت: بزرگ ترین تاكستان انگور ایران با بیش از یك هزار هكتار در اراضی این شركت احداث شده و ۳۰ هكتار طرح پایلوت این تاكستان با استفاده از آبیاری قطره ای و سیستم‌های كاشت، داشت، برداشت مكانیزه در ۱۵ اسفندماه امسال همزمان با روز درختكاری به بهره‌برداری می‌رسد.

افشار اضافه كرد: زمین‌های این شركت مساحتی حدود 24 هزار هكتار است كه در 12 هزار هكتار نیشكر كشت شده و امسال در این شركت در هكتار 75 هزار تن تولید شكر برداشت شد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های منظم در بخش كشاورزی در 3 سال آینده این تولید شكر را به 100 هزار تن در هكتار برسانیم كه با پشتكاری كه كاركنان این مجموعه دارند، رسیدن به این ظرفیت شدنی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =