رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در اصفهان گفت: ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات شوراها در استان اصفهان در این دوره با افزایش ۳۷ درصدی روبرو بوده‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در همایش روسای هیات‌های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان با اشاره به اینکه این همایش به منظور رفع شبهات و ابهامات قانونی در خصوص برگزاری این انتخابات برگزار شده است، اظهار داشت: ما باید همه توان خود را برای برگزاری انتخاباتی آرام و ایجاد فضای رقابتی سالم به کار گیریم.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات قدرت جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته تثبیت می‌کند، اضافه کرد: از این هیات نظارت باید توجه داشته باشند که در این انتخابات مسئولیت شهر و روستا به دست امانتداران واقعی سپرده شود و از روی کارآمدن نا اهلان جلوگیری شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در استان اصفهان با اشاره به اینکه حفظ کرامت مردمی که پای صندوق‌های رای می‌آیند نیز یکی دیگر از وظایف اصلی اعضای هیات نظارت بر انتخابات است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه مردم به پیروزی رسید و ما نباید این پشتوانه را از دست بدهیم.

هیات نظارت هر گونه ظن و گمان در خصوص کاندیداها را مستندسازی کند

وی با بیان اینکه اعضای هیات نظارت باید هر گونه ظن و گمان در خصوص کاندیداها در انتخابات شورای اسلامی شهر را مستندسازی کنند، اضافه کرد: در روستاها می‌توان از تحقیقات مردمی و عرفی نیز استفاده کرد.

حجت الاسلام سالک کاشانی با اشاره به توسعه روابط هیات‌های نظارت بر برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با چهار نهاد نیروی انتظامی، قوه قضائیه، ثبت احوال و اطلاعات تاکید کرد و ابراز داشت: فرمانداری‌ها و بخشداری ها نیز باید همه اطلاعات مورد نیاز در خصوص کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا را در اختیار روسای هسات نظارت در هر شهرستان قرار دهند و ارائه اسم و فامیل و کد ملی به تنهایی کافی نیست.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۸۸۳ نفر در قالب ۹ هزار و ۹۰۸ نفر مرد و ۹۷۵ زن در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: در این دوره با افزایش ۳۷ درصدی ثبت‌نام کاندیداها در انتخابات شوراها در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه هیات اجرایی از هفتم تا ۱۵ فروردین تایید صلاحیت کاندیداها را انجام می‌دهند، افزود: هیات نظارت نیز پس از آن بررسی‌های خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که رد یا تایید صلاحیت‌ها را در استان اصفهان تمام کنیم، ابراز داشت: چنانچه تایید صلاحیت برخی از افراد به تهران کشانده شود با استفاده از باندبازی و رابطه برخی افراد نا اهل تایید صلاحیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه حاجی، نماینده شاهین شهر و میمه، ترکی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر و چادگان و احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هیات‌های گزینش استان اصفهان هستند، اضافه کرد: بازرسی انتخابات استان نیز به ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود رهبر معظم انقلاب پس از پایان تایید صلاحیت‌ها با مردم صحبت کنند، ادامه داد: روند فعالیت هیات نظارت نیز بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی خواهد شد.

لزوم دقت در شمارش آرای صندوق‌ها

رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در استان اصفهان با اشاره به اینکه جرایانات خارج از مرزها سعی دارند انتخابات در کشور ایران را به بحرانی اجتماعی تبدیل کنند، افزود: ما باید واقعیت‌ها را به مردم نشان دهیم تا با ذهنی باز فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: تعامل بین هیات اجرایی و هیات نظارت در هر شهرستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم بدانند بین این دو هیات انشقاقی وجود ندارد.

حجت الاسلام سالک کاشانی در ادامه با بیان اینکه باید نظارت کافی بر روی شمارش آرا انجام شود، اضافه کرد: مواردی را در سال‌های گذشته داشتیم که در تهران در هنگام شمارش آرا حق برخی افراد ضایع شد و نباید اجازه دهیم این اتفاق در استان اصفهان تکرار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =