۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
جشن روز زمین پاک در زنجان برگزار شد

به مناسبت روز جهانی زمین پاک جشن بزرگ زمین پاک در پارک گلستان زنجان با شعار «همه با هم به سوی زمین پاک» برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در ابتدای این برنامه سید رضا موسوی مشکینی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان درخصوص اهمیت محیط زیست گفت : زمین به عنوان یکی از مخلوقات الهی که به بشر ارزانی داشته شده است همواره باید مورد توجه انسانها باشد.
وی درباره مدیریت زباله ها افزود : افزایش حجم زباله ها علاوه بر آلودگی زمین با هزینه های بالا برای دفن همراه است که با فرهنگ سازی و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بخشی از هزینه های جمع آوری و دفن زباله حذف می شود.
وی بیان کرد: امید است برنامه های اینچنینی که در سطح کشور برگزار می شود موجب برانگیختن حس مشارکت و ایجاد همدلی در رسیدن به محیط زیستی پاک و عاری از هرگونه آلاینده باشد.
در ادامه برنامه دکتر بیات فرماندار زنجان نیز به عنوان سخنران در خصوص لزوم توجه به محیط زیست و شرکت عموم افراد جامعه در امر فرهنگ سازی و گسترش مشارکت اشاره نموده و گفت: باید دوستداران محیط زیست بویژه تشکل های زیست محیطی در زمینه جلوگیری از تهدید محیط زیست و آموزش افراد جامعه تلاش نمایند.
گفتنی است در این جشن برنامه های متنوعی از جمله: ایستگاه نقاشی وگریم ویژه کودکان ، اجرای مسابقه برای کودکان و بزرگسالان، اجرای موسیقی و... برگزار و به هدایایی به شرکت کنندگان توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و فرمالندار زنجان اهداء شد.
برنامه پایانی جشن بزرگ زمین پاک در زنجان که با حضور پرشور اقشار مختلف برگزار شد، توزیع بسته آموزشی حاوی کیسه های پارچه ای، بروشور، کیسه زباله ودستکش یکبار مصرف بود که مسیر محل برگزاری جشن تا ورودی پارک پاکسازی شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =