مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: به دنبال ثبت جهانی آداب و سنن و فرهنگ های بومی و محلی استان هستیم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، هوشنگ عطاپور در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی ثبت جهانی آداب و سنن و فرهنگ های بومی و محلی استان را حایز اهمیت دانست و عنوان داشت: آذربایجان غربی به دلیل فرهنگ غنی و همسایگی با چند کشور دارای فرهنگ ها و آداب گوناگونی است و امروز شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای همسایه که قوم و خویش فرهنگی هستند به دنبال ثبت جهانی برخی آثار و مالکیت معنوی آنان هستند.

وی برگزاری جشنواره بین المللی باری های بومی و محلی در استان را یک رویداد فرهنگی ورزشی خواند و گفت: ما شاهد یک رویداد تمام عیار فرهنگی ورزشی خواهیم بود چرا که از یک طرف به روستاییان عزیز و عشایر مرزدار غیور توجه می شود و از طرف دیگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مقوله ورزش روستاییان توجه می شود و هم یکی از مهمترین ساخت های کشور یعنی فدهنگ بومی و محلی مورد توجه و تحلیل قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی به اهمیت تقویت هویت دینی و محلی مردم اشاره کرد و افزود: یکی از وسیله های دشمن تضعیف هویت ملی و ایرانی است.بفرموده امام راحل انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. تلاش این است که ایران با تکیه بر فرهنگ و ارزش های بومی و اسلامی و ایرانی، هویت مردم ما تقویت بشود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همراهی کلیه دستگاه های مرتبط با برگزاری این جشنواره، آذربایجان غربی بتواند میزبان خوبی برای ورزشکاران بازی های بومی و محلی ملی و بین المللی باشد

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =