جاده‌های مرگ آذربایجان‌غربی نیازمند توجه و رسیدگی است

ایسنا نوشت: نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده های استان در بحث تصادفات به جاده های مرگ معروف شده که نیازمند توجه و رسیدگی است.

 رسول خضری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی که در محل استانداری و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: جاده‌های مواصلاتی یکی از دیگر مشکلات استان‌ آذربایجان غربی است و در این میان از مرزهای مشترک خودمان نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم و جاده‌های استان به‌عنوان جاده‌های مرگ معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی در شاخص بهداشت در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد كه وضعیت مطلوبی ندارد در حالی است که می‌توانستیم به‌عنوان استان توریسم سلامت معرفی شویم اما همین ظرفیت امروز به‌عنوان چالشی برای استان مطرح می‌شود.

وی گفت: اولین چالش ما در منطقه اشتغال و معیشت مردم است و باید برنامه روزشمار برای تامین اشتغال برنامه ریزی کرد و از دولت مطالبه کنیم.

خضری گفت:منطقه آزاد و تجارتی را به جا‌هایی دادیم که واردات محور شده اند در حالی که استان ما نقاط بسیار زیادی دارد که می‌توانند به عنوان پایانه صادراتی مطرح شوند و در اشتغال هم نقش بالایی داشته باشند .

وی ادامه داد:هر سه قوه کشور باید به بحث اشتغال اهمیت دهند و همکاری کنند چراکه دشمن اصلی ما بیکاری خواهد بود و بیشتر از دشمنان خارجی کشور را دچار بحران می‌کند .

همچنین نماینده شهروز برزگر مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نگران كننده است كه چنانچه خشك شود بدلیل گسترش ریز گردها تاثیرات فرامنطقه ای خواهد داشت .

وی با بیان اینكه پایه و اساس امرارمعاش استان كشاورزی است گفت: توسعه بی رویه كشاورزی منجربه حفر چاه غیر مجاز و برداشت بی رویه از سفره های زیر زمینی شده است كه با شرایط موجود اینده خوبی برای منطقه وجود نخواهد داشت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =