وزیر دفاع گفت: آمریکایی‌ها همواره شکست‌های خود را در نقاط مختلف جهان متوجه دیگران می‌دانند و راهبرد رژیم صهیونیستی را در بی‌ثباتی منطقه دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفت‌و‌گوی تلفنی با خرم دستگیرخان وزیر دفاع جمهوری اسلامی پاکستان با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد مناسبات و همکاری‌های دفاعی دو کشور، سفر اخیر فرمانده ار‌تش پاکستان به تهران و مذاکرات فی‌مابین را نقطه عطفی در این روند دانست.

وی با بیان اینکه شرایط منطقه و امت اسلامی به گونه‌ای است که رایزنی بیشتر میان مقامات دو کشور مهم منطقه و دنیای اسلام را ضروری می‌سازد، افزود: آمریکایی‌ها همواره شکست‌های خود را در نقاط مختلف جهان متوجه دیگران می‌دانند و راهبرد رژیم صهیونیستی را در بی‌ثباتی منطقه دنبال می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزایش کشت مواد مخدر، توسعه وضعیت تروریسم در افغانستان، تشدید ناامنی و کشته شدن روزانه ده‌ها انسان بی‌گناه در کشورهای افغانستان، یمن، عراق و سوریه را نتیجه سیاست‌های شیطانی و احمقانه آمریکا دانست.

امیر حاتمی با بیان اینکه ایران و پاکستان از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های دفاعی و نظامی برخوردارند، تصریح کرد: بایستی از این ظرفیت‌ها در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی و امنیتی ملت‌های دو کشور استفاده شود.

وزیر دفاع پاکستان نیز در این گفت‌و‌‌گوی تلفنی ضمن استقبال از توسعه مناسبات و همکاری‌های دو‌جانبه دفاعی و تداوم تعلاملات دو جانبه در خصوص موضوعات منطقه‌ای گفت: تغییرات و تحولات سریع محیطی در منطقه ایجاب می‌کند این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

خرم دستگیرخان با انتقاد از توئیت‌های مکرر ترامپ علیه کشورش، بر استقلال کشورهای اسلامی در تامین امنیت خود تاکید کرد و خواستار گفت‌و‌گو‌های بیشتری بین مقامات دفاعی جمهوری ا‌سلامی ایران و پاکستان شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    0 0
    ترامپ از این ناراحته که پاکستان داره به سمت چین می ره.