ایسنا نوشت: نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مجتمع تولید پروتئین مرغ و تخم مرغ در سطح قاره آسیا در شهرستان خمین راه‌اندازی و این شهرستان را به قطب تولید این محصول تبدیل خواهد کرد.

محمدابراهیم رضایی این پروژه تولیدی را به عنوان یک ابرپروژه در سطح جهان معرفی کرد که از واحدهای مدرن و پیشرفته دنیا در حوزه پرورش طیور است و تجهیزات پیشرفته آن از کشور آلمان تهیه شده و با حضور سرمایه گذاران آلمانی در حال اجراست.

وی گفت: تولید پروتئین مرغ و تخم‌مرغ با ظرفیت دو میلیون قطعه که در سطح قاره آسیا بی‌نظیر است و در دنیا تنها یک پروژه در این سطح اجرا شده در این شهرستان اجرا خواهد شد، پروژه خمین به عنوان یکی از قوی‌ترین و مهمترین پروژه‌های تولید مرغ و تخم‌مرغ در سطح جهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اشتغالی که با اجرای این پروژه در شهرستان خمین ایجاد می‌شود، اظهار کرد: اشتغال این پروژه عظیم تاثیر بسزایی در روند کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل برای افراد بیکار خواهد داشت.

رضایی از صدور مجوزهای قانونی برای این پروژه بزرگ خبر داد و افزود: مجوز تولید یک میلیون مرغ گوشتی با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی دو هفته پیش صادر شد، این پروژه علاوه بر تولید مرغ تخم‌گذار در حوزه تولید مرغ گوشتی نیز فعالیت خواهد داشت و برای تولید جوجه یک روزه نیز مجوز لازم صادر و اخذ شده است.

وی با اشاره به واگذاری زمین اجرای این پروژه عنوان کرد: سرمایه اولیه اجرای این طرح نیز تامین و فاز نخست آن که تولید مرغ تخم گذار است توسط یک شرکت آلمانی در حال اجراست. با تکمیل سالن اول، تکمیل دو سالن دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت عنوان کرد: با سرعتی که این پروژه در حال اجراست پیش‌بینی می‌شود در صورتی که مانعی بر سر راه ایجاد نشود، فاز نخست آن در نیمه اول سال آینده آماده بهره برداری باشد. با این اقدام یکی از اتفاقات بزرگ اقتصادی در شهرستان خمین رقم خواهد خورد .

وی پیش بینی کرد: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از هزار و 500 نفر فراهم خواهد شد و با اجرای طرح های توسعه ای پروژه میزان اشتغال مستقیم تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

رضایی اضافه کرد: یکی از مهمترین مقدماتی که این پروژه عظیم دارد، صدور مجوز و ایجاد کارخانه تولید خوراک است که همین طرح نیز به عنوان یکی از بزرگترین طرح های کشور محسوب شده و با اخذ مجوزها زمینه اجرایی شدن آن فراهم خواهد شد.

وی به میزان سرمایه گذاری این پروژه عظیم نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری اولیه این پروژه با عنایت به اینکه از چندین سال پیش صورت گرفته بود با وضعیت امروزی کاملا متفاوت است. حجم سرمایه گذاری این پروژه بالغ بر 300 میلیارد تومان است که به صورت مستقیم در این پروژه صورت می گیرد.

رضایی با اشاره به اجرای چندین برنامه و طرح موثر در شهرستان خمین برای توسعه اقتصادی این منطقه اظهار کرد: برخی موانع پیش رو مانع از تسریع در عملیاتی شدن این طرح‌ها شده بود که با پیگیری هایی که در سطح ملی به عمل آمده و هماهنگی هایی که با مسئولان استانی صورت گرفته است توانستیم این موانع را برطرف کنیم و با حمایت استاندار تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: کمبود آب و نبود برخی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح‌های اقتصادی ارزآور و اشتغالزا در شهرستان خمین موجب شده بود که روند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با کندی پیش رود که در این جلسات و پیگیری از طریق مسئولان ملی و استانی، امور مربوطه تسهیل یافته است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات مردم این شهرستان در حوزه اقتصادی و نبود اشتغال پایدار اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح های بزرگ اقتصادی در این منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب جلوگیری از مهاجرت بی رویه، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و حمایت از صنایع بزرگ مادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مجتمع امکانات فراوری تولیدات فراهم و به عنوان مرکز پشتیبانی تمامی واحدهای پرورش طیور در کشور معرفی و براساس مجوزهای صورت گرفته نهاده‌های طیور و دام، دارو و خوراک دام از این مجتمع عرضه می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =