واکنش وزارت خارجه به سخنان میهمان برنامه صداوسیما

‎روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای به سخنان میهمان یکی از برنامه های شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ‎روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای با اشاره به سخنان بی اساس میهمان یکی از برنامه های شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دومین سالگرد توافق هسته ای، با این ادعا که متن برجام دقیقا همان چیزی است که ۱۴ ماه قبل از امضاء شدن توسط یک موسسه آمریکایی نوشته شده بوده و آمریکایی ها فقط دیکته گفته اند، نوشت:

‎زمان این تردستی های ژورنالیستی مدتها است که گذشته و مردم ما فریب این صحنه سازی های سیاسی توسط تازه از راه رسیدگان ناشی و کم اطلاع را نخواهند خورد. اما جالب است که دو سال پس از اجرایی شدن برجام هنوز عده ای دست از عقده گشایی برنداشته و با استفاده از فرصتی که متاسفانه رسانه ملی سخاوتمندانه در اختیارشان قرار می دهد، بی محابا به ملت شریف ایران و همه ارکان نظام، که از جزء به جزء مذاکرات و دشواری های آن آگاهی داشته و دارند توهین کرده، و از آن مهم تر عزت و استقلال کشور را ملعبه اغراض سیاسی و جناحی خود قرار می دهند.

‎در ادامه اطلاعیه آمده است: در مورد این ادعای مضحک پیش از این مفصلا توضیح داده شده است. برجام محصول ۲۸ ماه مذاکره فرزندان " امین، غیور، شجاع و متدین " همین مردم است و اینکه در میانه راه یک موسسه مطالعاتی پیشنهادهایی را برای پایین آمدن مذاکره کنندگان آمریکایی از مواضع خود مطرح نماید و آنها هم قبول نمایند، اتفاقا نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است. اینکه طرف آمریکایی از همه خواسته های اصلی خود برای «غنی سازی صفر»، «عدم وجود راکتور آب سنگین»، «تعطیلی فردو» و ... کوتاه آمده و مجبور شود پرونده اتهامی جعلی خود علیه ایران (پی.ا م . دی) را به طور کامل کنار بگذارد، قطعنامه های گذشته شورای امنیت را لغو کرده و در قطعنامه جدید به غنی سازی در ایران رسمیت بخشد، به خوبی نشان می دهد این اراده مردم بزرگ ایران بوده است که بر آمریکا تحمیل شده است. برجام همان توافقی است که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی که نهایتا به آن تن داد گفت اگر می توانست اجازه نمی داد حتی یک پیچ و مهره از تاسیسات هسته ای ایران باقی بماند، و یا رئیس جمهور فعلی آمریکا آن را بدترین و ننگین ترین توافق در طول حیات سیاسی آمریکا خواند و گفت اگر او بود هرگز به چنین توافقی که باعث تحقیر این ابرقدرت در جهان شده است، تن نمی داد.

‎اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه می افزاید: چه دلیلی دارد برخی که داعیه ضدآمریکایی بودن آنها گوش فلک را کر کرده است، برعکس اصرار دارند به مردم ایران ثابت نمایند که آمریکا قادر به شکست نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات شده است؟ چرا بر خلاف آنچه امام راحل ما بحق فرمود که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، این آقایان تلاش دارند اثبات نمایند که اتفاقا آمریکا هر کاری خواسته با مردم ایران چه در تحریم ها و چه در مذاکرات کرده است؟ چه برنامه هایی پشت پرده وجود دارد آنهایی که شعارهای ضدآمریکایی آنها از همه بلندتر است، اصرار دارند امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و آمریکا را در ذهن مردم قدرتمند جلوه دهند؟ چنین تلاشی با خواست و اراده صهیونیست ها، جنگ طلبان آمریکا و برخی مرتجعین منطقه چه تفاوتی دارد؟

‎روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه خاطر نشان کرد: سوال از مسئولان ارشد رسانه ملی آن است که در هنگامه ای که استحکام درونی برجام و پشتوانه حقوقی و بین المللی آن، موجب صفبندی جامعه جهانی در کنار جمهوری اسلامی و در مقابل آمریکایی ها شده و آنها را در معرض انزوای سیاسی بی سابقه ای در جهان و حتی نزد متحدین سنتی خود قرار داده است، پخش چنین دیدگاه های متوهمانه و یا مصاحبه های سخیفِ ساختگی علیه برجام، که نتیجه آنها جز تحقیر ملت رشید ایران و زیر سوال بردن حیثیت ملی و استقلال کشور نیست، چه سودی دارد؟ و آیا چنین همنوایی با دشمنان قسم خورده این مرز و بوم جای شگفتی ندارد؟

‎روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان با ابراز تاسف از تداوم چنین رویکردی در برخی از رسانه ها، تاکید کرده است که قصد پیگیری حقوقی این قبیل دروغ ها و تهمت ها را ندارد اما مرتکبین را به جدّ به ترجیح منافع ملی بر منافع کوچک جناحی توصیه می نماید. البته مسئولیت نهاهای ذیربط نسبت به تشویش اذهان عمومی ارتباطی به پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    66 37
    امروز صبح همین رسانه میلی در برنامه ای مضحک به میان مردم رفته بود و سوال میکرد که به جشن تولد دوسالگی برجام می آیند یا خیر . متاسفم که این تلویزیون ماست . جناب ظریف بدانند مردم ایران و ایران دوستان واقعی قدر زحمات ایشان را میدانند و همیشه ممنون ایشان و همه خادمین واقعی ملت هستند .
    • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      33 34
      چرا ترش کردین. خب نقد کرده. اگه جواب منطقی دارید بگید.
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    84 16
    یادشوت رفته عامل همه تحریم‌ها خودشون بودن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    52 17
    صحبتی های باسر جبرائیلی کاملا مستدل بود و مدیر روزنامه شرق هیچ حرفی برای گفتن جز موارد کلیشه ای نداشت
    • بی نام EU ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      5 6
      آنقدر حرفهای جبراییلی مستدل بودو انقدر خونسرد بود که از شدت عصبانیت از واژه ی حیوان برای بسیاری از انسان ها استفاده کرد...
    • بی نام EU ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      9 9
      آنقدر جبراییلی مستدل و خونسرد سخن گفت که همانند ترامپ برجام را خسارت محض و بدترین توافق دانست...
  • فاضلی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    39 21
    آقایان وزارت خارجه از قدیم گفته اند نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است. حکایت مسئولان صدا و سیما نیز مصداق همین ضرب المثل است و اگر آنها غیر از این عمل کنند باید تعجب کرد
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    35 12
    هر جناحی که خواست برای خودش تبلیغ کند دست تو جیب مبارک بکند و هزینه اش را بپردازد چرا باید از بیت المال هزینه برای یک گروه خاص شود
  • بی نام RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    36 21
    ای بابا سیماای دلواپسان و کاسبان تحریم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    47 25
    معصوم را می توان نقد کرد اما نقد وزارت خارجه یعنی ناشی گری و بی اطلاعی...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    43 19
    این برجام یا نمیدونم فرجام یا هرچیز دیگری که اسمش هست برای مردم ایران آب نداشت برای حکومت و وزارت خارجه که نان داشت .
    • ترامپ A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      6 2
      حالا ایشاله ترامپ که پارش کرد سودش بهتون میرسه
    • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      0 0
      اتفاقا اگه میتونست همون روز اول سوگند خوردنش پاره میکرد. اما....
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    43 17
    برو باباکشتین مارو با برجام بی خاصیتتون، چه گره ای از مشکل مردم باز شد که انقدر با غرور برجام برجام میکنین
  • ایرانی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    14 24
    شما خودتون را نارحت نکنید.حرفهای این آقایان به اصطلاح کارشناس پشیزی ارزش ندارد .از رسانه ی میلی بیش از این انتظار نیست. آین آقایان کارشناس همه را به کیش خود می پندارند که یک مطلبی را ازقبل آماده می کنند وبه اونها دیکته می کنندتا به خورد مردم بدهند.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    17 35
    صدا وسيماي ميلي هنوز داغدار برجامه.روزي نيست که براي برجام روضه خوني نکنه.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      27 9
      شما مثل اینکه بعد از برجام خیلی راضی هستید، چطوره توی سالگردش یک پایکوبی هم بکنیم
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    19 18
    به نظرم اون4درصدهای معروف قالیباف همه شان همین اصولگراها هستند که در صداو سیما و امامان جمعه ...چنبره زده اند. اینان عامل اصلی تفرقه و فتنه و شکاف اجتماعی و سیاسی در کشورند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    19 19
    حق با وزارت خونه اس وقتی یه گروه از ایران یک طرف میز نشسته که 9نفرشون جاسوس از آب دراومدن همیشه حق با شماست شما خوبی
  • محمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    7 3
    این که خیلی فاجعه است.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    15 1
    ای کاش متن مناظره رو میذاشتید تا قضاوت کنیم که حق با کیه؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    34 6
    ببخشید یه چیزی برای من سئواله، آقای رئیس جمهور که در مورد نقد از معصومین صحبت می کنن، چرا نقد از دولت توسط وزارت خارجه اینقدر گرون تموم شده، خوب یک نفر رو بفرستن توی همون برنامه تا از دستآورد دولت دفاع کنه. مجری برنامه که می گفت اینو از دولت خواستن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    19 0
    حتما خود مناظره رو ببینید
  • محمد RO ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    20 4
    ایکاش وزارت خارجه به اراجیف رئیس جمهور فرانسه هم یک چنین واکنشی نشان میداد .صدا وسیما که کار اشتباهی انجام نداده بعد از دوسال از برجام دلار شده 4400تومن والا اخر وسفره مردم خالی شده به چه مینازند مانمی دانیم ؟ شیطان بزرگ بیاید ودوست ما بشود چیز عجیبی است ولی کو گوش شنوا ؟؟
  • محمد RO ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    20 2
    بهترین راه مناظره است بیایند ودستاوردهای بسیار مهم فرجام را بشمارند ما که تا بحال چیزی ندیدیم در عین حالی که همه چیز را دادیم والان هم تلاش می کنند صنایع نظامی مارا از کار بیاندازند ولی هیچ واکنش تندی در برابر آنها صورت نگرفته ازطرف دولت ووزارت خارجه
    • ترامپ A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      8 6
      دقیقا همینطوره متاسفانه برجام ضرر هم داشت و اگه نبود تا الان یه جنگ درست حسابی شده بود و چند میلیونی کشته شده بودند و زیرساختها از بین رفته بود حالا تا کی باید منتظر موند تا یکی دیگه مثل نفر قبلی رییس جمهور بشه و ایران رو گوشه رینگ به نفع آمریکا گیر بندازه. برجام لعنتی فقط فروپاشی کامل اقتصاد و کشتار مردم ایران رو به تاخیر انداخت
    • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      0 0
      دوست عزیز با نام ترامپ رو چه حسابی میگی جنگ میشد و همه کشته میشدند؟ یه ذره فکر کن وقایع بین المللی رو بسنج بعد حرف های رئیس جمهور رو که دیگه خودشم فهمیده اشتباهه رو تکرار نکن.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    6 0
    بي نام 17:03نه خير بنده از برجام هم راضي نيستم .شکر خدا از صدقه سر شما ها چيزي تو اين مملکت نمونده که ازش راضي بود.ايکاش اين اقايون به اصطلاح کارشناس يکبار براي هميشه به مردم توضيح ميدادن اين برجامي که اينقدر اخه چه گزينه ايي به عنوان جانشين براش پيشنهاد داشتن؟يکبار براي هميشه گزارش ميدادن براي اين انرژي هسته ايي چقدر هزينه کردن و حاصلش چي بود؟نه اينکه از صبح تا شب هي براي برجام روضه خوني کنن.در ضمن برجام تصميم کل نظام بود نه فقط دولت.خبر انلاين خواهشا منتشرکن.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      0 0
      از سال ها قبل از برجام راه حل دادند و همچی مشخصه که اگه کسی انصاف داشته باشه و خودش رو به خواب نزده باشه یا منافع حزبی و منافع دیگر چشم و گوشش رو نبسته باشه واضحه. اما.... یه اما بزرگ داره که ماها مرد عمل کردن بهش نیستیم هممون. چون رسیدن به موفقیت و رشد و توسعه مملکت زحمت داره سختی داره گرسنگی کشیدن داره که هیچ کدوم با زندگی های راحت طلبانه غربی ما جور نیست. میخوایم یه توافق کنیم فرداش همچی گلستان بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    6 5
    بودجه ایران را صرف مردم ایران بکنید و بجای مرگ بر این و ان، جلوی اختلاس و دزدی و خرابکاری مدیران بچه سال اقازاده کم سواد را بگیرید. دیگر کسی با ماد دشمنی نمی کند.
  • بی نام DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    7 9
    این جناب جبرییلی وقتی اربابش تحریم ها را کاغذخطاب میفرمود چرا ده دقیقه نیومد نقد کنه که این تحریم ها اخرش کمر ملت را خورد خواهد کرد در ضمن ۵ سال ارامش اقتصادی مدیون دلارهای ازاد شده است ، اگه برجام نبود باید ونزولا خاورمیانه میشدم ، شک دارید ۶ ماه دیگه صبر کنید ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 2
    از یه طرف صدا و سیما بر ضرورت وحدت تاکید می کنه از یه طرف هم اینجوری همرو ناامید می کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    باید دست از این کارها برداشت. الان موقع این حرفا نیست
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    9 0
    من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود . خدا می داند این بازی تا کی ادامه دارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    2 7
    اشتباه بزرگی انجام داد صدا وسیما
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    7 2
    واکنش وزارت خارجه جالب نبود
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    6 1
    وزارت خارجه می تونست جواب بهتری بده یا کلا چیزی نگه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 0
    یکبار برای همیشه یه مناظره با حضور افراد مسئول بزارید تکلیف مشخص شه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 9
    مجموعه وزارت خارجه و آقای ظریف پیش مردم عزیز هستند.
  • فلاح IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    6 1
    سلامچرا با موضوع حزبی برخورد می کنید اگر برجام قابلیت دفاع دارد از دو طرف بیایند و مناظره کنندما حرف منطقی که بتواند از برجام دفاع کند ندیدیمبر فرض برجام خوب به قول کارشناس نقل مضمونشما اگر بخواهید خانه ای را بخرید آیا تمام پول را به یکبار می دهید یا نه مرحله به مرحله پیش می رویدچقدر رهبر عزیزمون فرمودند اینها بد عهد هستند و...چرا باید ما تمام مراحل را باید انجام می دادیم بعد طرف مقابل شروع به تعداتش کند؟ اگر کسی جواب منطقی دارد می پذیریم با جان دل
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    7 1
    برجام آثاری داره الی یوم القیامه البته برای آمریکا و اروپا. برا مردم ایران نه.