۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

ایسنا نوشت: گزارش شده است که دونالد ترامپ در هنگام تکرار اظهارات نخست وزیر هند خطاب به خودش، ادای لهجه هندی او را درمی‌آورد.

به گزارش ایندیپندنت، گفته می‌شود که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و نارندرا مودی، نخست وزیر هند رابطه گرمی با هم دارند و این رابطه به لطف دعوت شدن مودی به دفتر رییس جمهور آمریکا به مناسبت‌های گوناگون و انتقاد اخیر دولت ترامپ از کشور همسایه هند، پاکستان ایجاد شده است.

اما گزارش‌ شده که ترامپ لهجه این رهبر هندی را تقلید می‌کند و این اقدامی است که ممکن است ایجاد تنش میان دو کشور را در پی داشته باشد.

واشنگتن‌پست در گزارش خود از صحبت‌های دونالد ترامپ درباره موضوع نیروهای آمریکا در افغانستان نوشت، ترامپ لهجه مودی را تقلید و اظهار کرد که وی به او گفته: تاکنون هیچ کشوری – مثل آمریکا در افغانستان- برای نتیجه‌ای به این کوچکی، این همه چیز از دست نداده است.

ترامپ در این خصوص گفت، اظهارات نخست وزیر هند، اثبات این مساله است که سایر کشورهای جهان معتقدند، در افغانستان از آمریکا استفاده شده است.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا، هر دو پاسخ به سوالات درباره اظهارات ترامپ را رد کردند. مقامات هند در واشنگتن نیز به این سوال پاسخ ندادند.

اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، این نخستین باری نیست که ترامپ ادای لهجه هندی را درمی‌آورد. در بهار سال 2016 نیز ترامپ طی کمپین انتخاباتی خود از چنین صدایی برای به سخره گرفتن کارمند هندی پشتیبانی تلفنی یک شرکت استفاده کرده بود.

ممکن است ترامپ و مودی طی هفته جاری در انجمن اقتصادی جهانی در داووس با یکدیگر دیداری داشته باشند. نشست این انجمن از امروز (سه‌شنبه) و با سخنرانی مودی آغاز شده و در روز جمعه با سخنرانی ترامپ پایان می‌یابد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 0
    رییس جمهور نیست،دلقکه