روحانی گفت: وجود رییس جمهور جدید در کاخ سفید تاثیری خاصی در انتخابات آینده ایران نخواهد داشت و مردم تلاش خودشان را انجام خواهند داد و خواست مردم عملی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین حسن روحانی رئیس جمهوری در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تاثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات سال آینده ایران گفت: «جواب دادن به این سوال به سخت است.»

رئیس جمهوری با بیان اینکه ترامپ تا حالا اظهاراتی ایراد کرده است که از برجام خوشحال نیست یا توافق خوبی نیست. این اظهارات بیشتر شعار است و بعید می دانم در عمل اتفاقی بیفتد چون توافق دو جانبه نیست. مذاکره مجدد که اصلا معنا ندارد و این مذاکرات مقدمه ای برای توافق  بوده و سال ها طول کشیده است. مثل این است که کسی بگوید پیراهن را تبدیل به پنبه بکنیم دوباره ریسندگی و بافندگی بشود و دوباره خیاط  پیراهن را بدوزد.بنابراین بازگشت به گذشته معنا ندارد و هیچ گونه مذاکره دیگری وجود ندارد و این توافق در سازمان ملل سند شده است.

او ادامه داد: «وجود رییس جمهور جدید در کاخ سفید تاثیری خاصی در انتخابات آینده ایران نخواهد داشت و مردم تلاش خودشان را انجام خواهند داد و خواست مردم عملی خواهد شد.»

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه که چند پروژه بزرگ که مدنظر دولت بوده باید در مدت باقی مانده در دولت یازدهم عملی شود، ادامه داد: «دولت در زمینه اقتصادی می خواهد محیطی آرام به وجود بیاورد، دولت می خواهد تورم کاهنده باشد، تلاش ما این است که این روند را ادامه دهیم و تورم تک رقمی را مستمر کنیم.»

حسن روحانی گفت: «ما می خواهیم با رشد اقتصادی از رکود خارج شویم. ما از رکود خارج شده ایم اما نه تمام بخش ها. بخش ساختمان راکد است و باید تحولاتی اتفاق بیفتد. در زمینه اشتغال حرکت خوبی انجام گرفته است و  ما با شدت بیشتری این راه را ادامه می دهیم، اقتصاد مقاومتی را ادامه می دهیم  و می خواهیم از فضایی که برجام به وجود آورده استفاده کنیم. امروز سرمایه گذاری های بزرگی در کشور آغاز شده است که باید تکمیل شود، در مساله حمل و نقل وخرید لوکوموتیوها، ساخت خودرو با مشارکت شرکت های خارجی و  توسعه بنادر یپشرفت های خوبی داشته ایم.»

رئیس جمهوری ادامه داد: «یکی از اهداف دولت از همان ابتدا ایجاد وحدت و اتحاد بیشتر در بین جامعه بود. ما همه باید تلاش کنیم شادابی و نشاط در جامعه به وجود بیاید. ما نباید بگذاریم شکاف ها در کشور بیشترشود. دولت  در مسائل قومیتی و مذهبی تلاش های خوبی کرده است، همچنین توسعه فضای آموزشی و دانشگاهی و به ویژه در زمینه شرکت های دانش بنیان پیشرفت های خوبی داشته ایم که همین راه را ادامه خواهیم داد.»

رییس جمهور در پایان به سوال خبرنگار شبکه 24 تلویزیون فرانسه درباره احتمال موفقیت مذاکرات آستانه در حالی که آتش بس نتیجه اقدام ایران، روسیه و ترکیه بوده و در این مذاکرات کشورهایی مثل آمریکا و عربستان نقش مستقیمی ندارند، اظهار کرد: فکر می‌کنم جنابعالی پاسخ سوال خود را بخش اول سوال دادید. شما گفتید با تلاش ایران، روسیه و ترکیه آتش بس ایجاد شد. اگر سه قدرت قادر هستند در حلب آتش‌بس برقرار کنند یعنی اینها صاحب نفوذ هستند و اینکه بیشتر گروه‌های معارض پذیرفتند در آستانه با دولتشان مذاکره کنند، این یعنی اینکه در قدم اول موفق بوده ایم.

وی ادامه داد: اینکه اشاره کردید دیگرانی که قبلا در منطقه درگیر بوده اند امروز در منطقه حضور ندارند، البته فعالیت برخی کشورها مخرب بود و به تروریست ها کمک می کردند اما درست است، برخی از آنها در آستانه نیستند. ولی به نظر ما آنچه اهمیت دارد این است که گروه هایی که الان هستند بتوانند با دولت در زمینه هایی که قدم های اولیه است،‌به توافق برسند.

اگر نشست آستانه بتواند اولین قدم خود را با موفقیت بردارد، باید ادامه پیدا کند و جلسات دیگری تشکیل شود تا به نتیجه برسد. خواست ایران ادامه آتش بس و استقرار ثبات در سوریه است. باید مبارزه با تروریسم ازجمله داعش و جبهه النصره ادامه پیدا کند و در نهایت سوریه به ثبات برسد. و سپس برگزاری انتخابات در این کشور براساس خواست مردم آن هست.

روحانی در پایان این نشست خبری از خبرنگاران بابت تاخیر در برگزاری نشست های خبری عذرخواهی کرد. او گفت:‌ از اینکه فاصله مصاحبه رسانه ای با مصاحبه قبلی طولانی شد، عذرخواهی می کنم. امیدواریم در آینده جبران کرده و هم قضای مافات کنیم و هم اگر لازم است کفاره ای بدهیم.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =