مدیر عامل شرکت فرش فراهان در گفتگو با خبرآنلاین گفت: توجه به هنر ، فرهنگ و ماندگاری سه اصل فرش اصیل استان مرکزی است که لازم است از روش های غلطی که موجب فاصله گرفتن از این سه اصل در فرش اصیل می شود اجتناب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فراهانی از برگزاری نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف در نمایشگاه بین المملی استان مرکزی بیان کرد:این نمایشگاه که با حضور 104 شرکت کننده از استان های مرکزی، اصفهان ، تهران، قم، یزد، خراسان، آذربایجان شرقی و غربی در اراک برگزار شده مزایای خوبی نظیر تقدیر از پیشکسوتان و برگزاری کلاس های اموزشی در کنار نمایشگاه و نیز فرصتی برای بیان مشکلات این صنف صورت گرفت.
وی اظهار داشت: در کنار این مزایا مشکلات و معایبی مانند عدم اتحاد فرش فروشان اراک در استقرار و جایگزینی سالن های نمایش وجود داشت که نشان می داد اغلب فرش فروشان اراکی تمایلی به حضور در این نمایشگاه نداشته اند.
فراهانی ادامه داد: با توجه به اینکه برای غرفه داران اراکی تخفیف 50 درصدی درنظر گرفته شده بود اما برخی از این صنف به دلیل نگاه فروشگاهی از شرکت در این نمایشگاه فاصله گرفتند که شاید مهمترین دلیل این مساله نامناسب بودن زمان برگزاری نمایشگاه بود که مردم مانند گذشته توجه ویژه برای بازدید نداشته اند.
وی تصریح کرد: شرکت فرش فراهان با هدف معرفی این برند بار در این نمایشگاه حضور پیدا کرد که لازم است در ابتدا یک فرهنگسازی میان این صنف ایجاد شود که از دید فروشگاهی به نمایشگاه فاصله گیرند.
وی افزود: لازم است تحولی متناسب در فرش استان با سلایق مردم دنیا ایجاد شود و آن روش های غلط استفاده از مواد شیمیایی کنار رود چرا که رعایت این موضوع کیفیت را افزایش می دهد. فرش اگر اصیل باشه هر چه شسته شود زیباتر می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =