توصیه نماینده مجلس خبرگان به هیأت اندیشه‌ورز برای دورماندن از فرمایشی‌شدن

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل فرمایشی هیأت‌ اندیشه‌ورز کاربرد ندارد؛ قطعا منظور رهبری این نبود که تحت عنوانی جلسه‌ای بگذارند، حرفی بزنند و واسلام!

آیت‌الله سیدرحیم توکل درباره ضرورت تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری که در آخرين ديدار اعضاي اين مجلس با رهبر معظم انقلاب از سوي ايشان عنوان شد؛ به خبرآنلاین گفت: تحولاتی در دنیا اتفاق می افتد که اگر بخواهیم بر این تحولات مسلط باشیم، باید آنها را با زمان الان تطبیق دهیم و تطابقی به اوضاع نگاه کنیم. کاری که امام امت و رهبر معظم انقلاب کرده‌اند و همواره یک گام جلوتر بوده‌اند؛ یعنی از زمان جلوتر می رفته‌اند و نکات آینده را مدنظر قرار داده‌اند. در واقع می توان گفت زمان به دنبال آنها حرکت می کرده است.

وی افزود: کسانی که زمان از آنها جلوتر است، همیشه از وقایع روزگار عقب می مانند و نمی توانند بر اوضاع مسلط باشند. معتقدم با زمان حرکت کردن خوب اما از زمان جلوتر بودن، بسیار عالی است. رهبر انقلاب فرمودند «افراد اندیشمندی در هیأت اندیشه‌ورز باشند، اوضاع جهان را بررسی و جلوتر از زمان حرکت کنند» یعنی زمان به دنبال آنها چرخش پیدا کند، این کار بسیار مهمی است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری درباره نحوه انتخاب اعضای هیأت اندیشه ورز یادآور شد: وقتی در جلسه اجلاسیه خبرگان، اين موضوع طرح شود اول نظرات درباره وظایف و اقدامات این هیأت بیان، بعد افرادی کاندیدا و رأی گیری و اعضا انتخاب خواهند شد.

وی در پاسخ به این سئوال که این هیأت چطور می تواند میزان تحقق اهداف اصلی انقلاب را جمع بندي کرده و پیگیر جبران عقب ماندگی‌ها و تقویت پیشرفت‌ها از دستگاه ها باشد و آن را به مطالبات مردمی تبدیل کند تا مردم نیز مطالبه گر باشند؟؛ گفت: مطالبات فرع بر درک درد و اوضاع خاص است. اول باید دید اوضاع چطور است؟ در غیر این صورت نمی شود مطالبه ای مطرح کرد. به عبارت دیگر نخست مشکل باید درک شود و سپس رفع آن را مطالبه کنیم. اگر آسیبی در ارگانی وجود دارد، آسیب شناسی شود، بعد رفع آن مورد مطالبه قرار گیرد. اگر ندانیم درد و آسیب کجاست و از کجا به اجتماع وارد می شود، چطور می شود مطالبه کرد؟

نماینده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سئوال که چه کار باید کرد تا هیأت اندیشه ورز به درستي تشکيل شود و صرفا فرمایشی و يا ظاهری نباشد؟، اظهار کرد: تشکیل فرمایشی هیأت که کاربرد ندارد؛ قطعا منظور رهبري اين نبود که تحت عنوانی جلسه‌ای بگذارند، حرفی بزنند و وسلام! این هیأت باید وارد شود اوضاع را بررسی کند، آسیب ها را ببیند و برای رفع آسیب ها طرح درستی را مطرح و بعد اقدام کند.

وی ادامه داد: در کمیسیون بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت، بخشی مربوط به آسیب شناسی اجتماعی است که مسئولش من هستم. ما بررسی می کنیم چه آسیب های اجتماعی وجود دارد، از کجا به اجتماع راه پیدا می کند و راه حلش چیست؟ به همین منظور با مسئولان دست‌اندرکار در این حوزه ها جلسه می گذاریم، بعد حرف ها را جمع بندی و طبقه بندی می کنیم و تحویل رئیس کمیسیون می دهیم، او نیز مطالب را به دبیرخانه ارجاع می دهد.

رحیم توکل درباره توصیه‌اش به هیأت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری برای دور ماندن از کار نمایشی و فرمایشی گفت: افرادی که برای عضویت در این هیأت انتخاب می شوند، بايد توان این کار را داشته باشند، بتوانند با آینده نگری اوضاع را رصد و جلوتر از زمان حرکت کنند. در مجموع باید دید هیأت می خواهد در چه موضوعاتی وارد شود، اعضا باید در آن حوزه ها مهارت داشته باشند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =