شهروندان کرجی به استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف برای ادای نذورات دعوت شدند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از نصب بنرهای آموزشی با موضوع کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی در این کلانشهر به ویژه ایام سوگواری امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پايگاه خبري مديريت شهري کرج، عباس سعیدی کیا اعلام کرد ضمن تسليت ايام سوگواري ابا عبدالله الحسين(ع)، افزود: با توجه به فرا رسيدن ايام سوگواري و دهه اول محرم، همچنين اجراي مراسم متعدد مذهبي در هيئات، تکايا، مساجد و ايستگاه هاي صلواتي حجم استفاده از ظروف يکبار مصرف افزايش يافته است که اين امر براي محيط زيست اخطار به شمار مي رود.
اين مسئول، اهميت حفظ و نگهداري از محيط زيست را يادآور شد و گفت: مواد پلاستيکي نتايج زيان باري براي طبيعت به بار مي آورند و سازمان مديريت پسماند شهرداري کرج در اين راستا اقدام به آموزش شهروندان در خصوص استفاده حداقل از اين ظروف کرده است.
سعیدی کیا اضافه کرد: همچنين بنرهايي با موضوع جداسازي زباله هاي پلاستيکي در سطح مناطق 12 گانه کرج نصب شده است؛ بايد اذعان داشت مشارکت شهروندان در اين زمينه نقش بسزايي در کاهش آسيب رساني به محيط زيست و جلوگيري از نماي بصري نامطلوب دارد.

رئیس سازمان مديريت پسماند شهرداري کرج با اشاره به اينکه سازمان نسبت به جمع آوري زباله هاي خشک در مساجد، تکايا و هيئات اقدام کرده است، از شهروندان خواست تا نهايت همکاري را با اين سازمان داشته باشند.
سعیدی کیا در بخش پاياني سخنان خود به نزديک شدن به ايام تاسوعا و عاشورا اشاره و بيان کرد: سازمان مديريت پسماند شهرداري کرج با همکاري معاونت خدمات شهري نسبت به توزيع نايلون هاي جمع آوري زباله هاي خشک در مساجد، هيئت ها و ايستگاه هاي صلواتي اقدام کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =