استاندار سابق آذربایجان‌غربی: ۶۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت یازدهم در استان فعال شدند

استاندار سابق آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت یازدهم در استان فعال شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید استان گفت: در شرایطی مسوولیت مدیریت استان را برعهده گرفتم که شرایط و وضعیت سختی بر کشور و استان حاکم بود طوری که با  تاخیر ۵ ماهه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برای مسوولیت استان ماموریت یافتم و در همین جا از اعتماد وزیر کشور به خود تشکر می کنم.
وی افزود: من آن‌زمان در منطقه آزاد ماکو بودم و علاقه ای به حضور در مسوولیت استانداری نداشتم زیرا قبلا سالها در این سِمَت بودم با این حال اصرار دوستان و خدمت به مردم مرا مجاب کرد دوباره این مسوولیت را بپذیرم.
استاندار سابق آذربایجان غربی تصریح کرد: از حدود آذرماه ۹۲ مسوولیت را برعهده گرفتم و در ابتدا باید برای حل مشکلاتی چون مطالبات ۳۰۰میلیاردی به پیمانکاران، بدهی به بازنشستگان و شرایط سخت کارمندان و مشکلات فراوان دیگر استان اجبار به اتخاذ سیاست مدیریت بدون پول کردیم که خوشبختانه پیمانکاران با اعتماد به این سیاست دوباره فعال شدند.
سعادت گفت: خوشبختانه با اجرای این سیستم توانستیم، در سال گذشته رتبه اول کشور را ددر اعطای اسناد خزانه به آذربایجان غربی، در کشور را کسب کنیم.
وی افزود: پایین بودن شاخص های توسعه ای استان و فاصله ۴۰ درصدی درآمد سرانه مردم استان نسبت به میانگین کشوری از مهم ترین مشکلات استان بود که تلاش فراوانی برای بهبود آن صورت دادیم.
وی اضافه کرد: وضعیت نابهنجار دریاچه ارومیه و بهره وری پایین کشاورزی بخشی دیگر از مشکلات استان بود که تلاش کردیم برای بالا رفتن بهره وری کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه، زیرساخت های مربوط را بهبود ببخشیم.
استاندار سابق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: وضع نامناسب زیرساخت های مربوط به حمل و نقل و وضعیت نامناسب شاخص سواد استان که در رتبه ۳۰ام کشور قرار داشت ما را مجاب کرد تا با اتکا به حمایت دولت به زیرساخت ها، اقدام به بهبود این وضعیت کنیم.
سعادت گفت: بعد از توافق برجام و با توجه به وضعیت نامناسب استان، توانستیم با اتکا به این توافق و جذب سرمایه گذاری های خارجی، رتبه هفتم کشور را در جذب این سرمایه ها داشته باشیم که این مهم با همدلی و همبستگی همه نیروها، دستگاه ها و جبهه  های سیاسی اتفاق افتاد.
وی افزود: قطعا جناب شهریاری با وجود سوابق درخشان در حوزه های سیاسی و با همراهی همه نیروهای استان، می تواند آذربایجان غربی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
سعادت به موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق هم اشاره و گفت: علی رغم تحریم انتخابات در ایران توسط دو حرب دموکرات و کمله و اتفاقاتی که در اقلیم کردستان عراق رخ داد، مردم استان بدون توجه به آنها در انتخابات شرکت و دولت را در ادامه مسیرش همراهی کردند.
استاندار سابق آذربایجان غربی تصریح کرد: اهمیت استان با هم مرزی با سه کشور همسایه، تحرکات زیاد ضد انقلاب و وجود اقلیت ها و قومیت های مختلف، بیش از پیش نمود دارد.
سعادت اضافه کرد: در دولت یازدهم و دورانی که در مسوولیت استان حضور داشتم ۶۰۰ واحد تولیدی راکد را فعال کردیم و برای بیش از ۲۲۰۰۰نفر اشتغال ایجاد کردیم.
سعادت در پایان خاطر نشان کرد: قسم می خورم در این دوره بیشترین تلاش ها را برای توسعه و پیشرفت استان انجام دادم و امیدوارم مردم سرزمینم مرا به خاطر همه کوتاهی ها حلال کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =