رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس گفت: به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن تعدادی کبوتر در روستاهای مغانجوق و چیچک ، موضوع در اسرع وقت مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مهران نظری گفت: ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه مورخه ۹۶/۰۷/۲۸ به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن تعدادی کبوتر در روستاهای مغانجوق و چیچک ، موضوع در اسرع وقت مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ضمن هماهنگی انجام شده با شبکه دامپزشکی شهرستان سلماس مشخص شد تلفات در منزل شخصی در روستای مغانجوق اتفاق افتاده و تعداد ۱۵ الی ۲۰ قطعه کبوتر که در خانه نگهداری می شدند تلف شده اند که پس از بررسی و کالبدگشائی لاشه ها دلیل اولیه مرگ نیوکاسل تشخیص داده شده است ولی برای اطمینان از صحت تشخیص ، نمونه برداری بافتی و سوآپ به عمل آمده تا از هر گونه خطر احتمالی ناشی از بیماریهای دیگر از جمله آنفلوانزای فوق حاد طیور جلوگیری به عمل آید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سلماس خاطر نشان کرد: در ادامه بازدید تلفات کبوتر در روستای چیچک نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفته که نتایج اولیه ناشی از کالبدگشائی و بررسی علائم ، آثار و نشانه های بالینی لاشه های تلف شده نشانگر بیماری برونشیت بود که باعث مرگ حدود ۱۳ قطعه کبوتر شده بود در تمامی این مدت اداره حفاظت محیط زیست سلماس در جریان عملیات و اقدامات اولیه بود و ضمن هماهنگی با معاون شبکه دامپزشکی سلماس مناطق اطراف روستاهای مذکور مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

نظری گفت: خوشبختانه مورد خاصی وجود نداشت و تاکنون هم مورد خاصی به غیر از دو مورد روستاهای ذکر شده گزارش نشده است که البته طبق آخرین اطلاعات دریافتی از شبکه محترم دامپزشکی شهرستان سلماس تشخیص قطعی علت مرگ پرندگان در روستای مغانجوق و چیچک بیماری نیوکاسل و برونشیت اعلام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس اضافه کرد: در این راستا مقرر شده پایش های مشترک زیستگاههای آبی ، تالابی و خشکی و نیز محل های تجمع پرندگان وحشی و کانونهای هدف کماکان با برنامه ریزی مورد بازدید و بررسی مشترک قرار گیرد و از هر گونه احتمال بروز بیماریهای خطرناک در پرندگان از جمله آنفلوانزای فوق حاد طیور پیشگیری به عمل آید.

وی در پایان از مردم شریف این شهرستان در خواست نمود ضمن همکاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلماس هر گونه تلفات و رفتارهای مشکوک پرندگان و حیات وحش را در اسرع وقت به این اداره اطلاع دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =