بررسی لغو تغییر ساعت تابستانی در اتحادیه اروپا

یکشنبه ۲۹ اکتبر آغاز زمان زمستانی محسوب می‌شود و عقربه‌ ساعت‌ها در اروپا یک ساعت به عقب کشیده خواهند شد. بسیاری با این مسئله مخالف‌اند و کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد به درخواست‌‌ها برای لغو این تغییر بپردازد.

اروپا با این رسم آشناست: در بهار ساعت‌ها یک ساعت به جلو و در پاییز یک ساعت به عقب کشیده می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که این رسم همیشه دوام نخواهد داشت. در حال حاضر کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی درخواست‌هایی برای لغو این تغییر است؛ رسمی که در بسیاری از کشورها به "تغییر ساعت تابستانی" معروف شده است.
به گفته سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا، این مسئله اکنون با توجه به تمامی اطلاعات موجود در دست بررسی قرار گرفته و پس از واکاوی‌ها نتیجه به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.
ساعت تابستانی که در اروپا در ۲۹ اکتبر پایان می‌یابد از همان آغاز مطرح شدنش مورد مناقشه بود. بسیاری از این شکایت داشتند که یک ساعت از زمان خوابشان حذف شده است.
طبق آخرین نظرسنجی شرکت بیمه خدمات درمانی DAK، سه‌چهارم مردم آلمان از لغو تغییر ساعت پشتیبانی می‌کنند.

تغییر ساعت در آلمان
در ۲۹ اکتبر رأس ساعت سه بامداد در تمامی ایالت‌های آلمان ساعت تغییر خواهد کرد. برخی ساعت‌ها به صورت خودکار یک ساعت به عقب می‌روند. تلفن‌های هوشمند (اسمارت‌فون‌ها) و تلفن‌های همراه (موبایل‌ها) نیز معمولا خودبه‌خود زمانشان را طبق ساعت رسمی تغییر می‌دهند.
اما برای بسیاری که باید این تغییر را دستی انجام دهند این قاعده عمومی است: الان ساعت یک ساعت جلوست و باید یک ساعت به عقب کشیده شود.
در آلمان تغییر ساعت‌ها برای اولین بار در طول جنگ جهانی اول اجرا شد. با این حال این رسم بعد لغو شد و در فاصله بین دو جنگ جهانی و تا سال‌ها بعد از جنگ جهانی دوم دیگر اجرا نمی‌شد . در سال ۱۹۸۰ بود که با این نگاه که با تغییر ساعت‌ها از روشنایی روز بهتر استفاده می‌شود باز هم تغییر ساعت تابستانی باب شد. با این حال هنوز هم سر این مسئله بحث و جدل برقرار است.
همه کشورها این تغییر را در ساعت‌های رسمی خود انجام نمی‌دهند. برای مثال روسیه که از ۱۱ منطقه زمانی مختلف در کشور برخوردار است و توجه به آن برای همگان به اندازه کافی دشوار است، در تابستان ساعت را تغییر نمی‌دهد. ترکیه برعکس از حامیان این تغییر است و سال گذشته تصمیم گرفت بر سر تغییر ساعت‌ها استوار باقی بماند.
مقررات مربوط به ساعت تابستانی در سطح اتحادیه اروپا از سال ۱۹۸۱ برقرار شده است. آخرین مقررات در این باره در سال ۲۰۰۱ وضع شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =