وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌ها در خصوص ماجرای دیمیتریس واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ها مربوط به ماجرای دیمیتریس، اعلام کرد: علت استعفا و تغییر آقای اسلامیان، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری، هم مسایل شخصی ایشان و هم برخی ملاحظات مدیریتی بوده است، بنابراین مرتبط دانستن استعفای ایشان با ماجرای دیمیتریس یک گمانه‌زنی انحرافی است. همچنین مرتبط کردن پرونده‌ای که وقوع آن در دولت دهم و پیگیری آن در دولت تدبیر و امید بوده است به ضعف دلت تدبیر در مبارزه با فساد خارج از اخلاق است.

بنا به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدعی اصلی رسیدگی به پرونده موسوم به دیمیتریس وزارتخانه متبوع است و با پیگیری‌های به عمل آمده و مذاکرات انجام شده با دادستانی تهران توسط دکتر ربیعی، شخص مذکور به قوه‌قضاییه معرفی شد، خروج ایشان از کشور بدون رضایت این وزارتخانه و ظاهرا طبق روند دیپلماتیک انجام شده است. لازم به ذکر است این پرونده همانند پرونده‌های دیگر باقی‌مانده از دولت دهم همچنان مفتوح است.

در گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌ها، به طور اشتباه و کاملا غیرمنصفانه نام مهندس مقیمی و دکتر فیروزآبادی به عنوان افرادی که نام آنها در پای قرارداد است، ذکر شده؛ این در حالی است که مهندس مقیمی که سابقه سال‌ها مبارزه با فساد را داشته‌اند، در زمان عقد قرارداد پرونده دیمیتریس در دولت دهم عضو هیات مدیریه شرکت نفتکش نبوده‌اند و در یک نهاد دولتی مشغول به فعالیت بودند. ایشان پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید وارد هیات مدیره شرکت نفتکش شده‌اند و مسوولیت مهم ایشان هم ارتقای سلامت اداری بوده است. از سوی دیگر، دکتر فیروزآبادی هم که از چهره‌های شناخته شده و شاخص ضد فساد است، این قرارداد را امضا نکرده‌اند. اتفاقا ایشان در بازه یک‌ساله‌ای که پیش از عقد قرارداد، عضو هیات مدیره بوده‌اند، به دلیل اعتراض نسبت به این مساله و سایر مسایل شبهه‌انگیز و اختلاف با مسوولان وقت از سمت خود برکنار شدند. با توجه به توضیحات فوق، ذکر نام آقایان فیروزآبادی و مقیمی در ماجرای پرونده دیمیتریس کاملا شبهه انگیز است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    آقای دیمیتریس دوست وشریک آقایی بود که هم اکنون در شرکت ملی نفتکش راست راست راه رفته و نه تنها بخاطر این اختلاس تنبیه نشد بلکه بعنوان مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش نیز ارتقای سمت پیدا کرد واقعا" تاسف داره که مسببین این ضرر هنگفت مالی در شرکت ملی نفتکش براحتی حکمفرمانی میکنند و تمام تقصیرها را گردنه دیگران میاندازند./