۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

اگر این روزها به مطلبی با عنوان خرید ماشین رنو برخورد کنید دیگر تصویر آن پی کی کوچک قدیمی به ذهنتان نمی­ آید.

اگر این روزها به مطلبی با عنوان خرید ماشین رنوبرخورد کنید دیگر تصویر آن پی کی کوچک قدیمی به ذهنتان نمی­آید.

بلکه خودروهای لوکس، زیبا و بی نقصی که برق انحنا آن هیچ شباهتی به آن رنو دهه 70 ندارد. کپچر، ساندرو، استپ وی، کولئوس، تلیسمان، داستر و همچنین تندر از نمونه خودروهای رنو در ایران هستند.

به نظر می­آید که تندر رایج­ترین خودرو در خیابان­های تهران است اما علاوه بر آن هم این روزها افراد علاقه­مند به خودرو شاسی بلند اقبال خوبی به رنو داستر نشان داده­اند. شرکت رنو در ایران برای هر کدام از این خودروها شعاری متناسب با اسم و هیبت آن انتخاب کرده­است. مثلا رنو کپچر که ترکیب اسپورتی دارد با شعار غریزه خود را پیدا کن، به دنبال وسوسه کردن حس ماجراجویی خریدار می گردد.

یکی از زیبایی­های رنو کپچر به انواعی از آن بر می­گردد که با شخصی سازی آن کمی دستکاری شده­است. مثلا سقف آن نارنجی و بدنه به رنگ بژ ترکیب رنگی جدیدی در بین خودروها دارد که در صورت عدم علاقه می­توانید دست به این شخصی سازی هم نزنید. شرکت رنو استپ وی را با ارتفاع بیشتر آن نسبت به دیگر شاسی بلندها متمایز کرده است.

رنو همچنین خودروهای خود را به عنوان خودرو فرمول یک و ورزشی به بازار معرفی کرده­است. رنو مگان از همه این­ها طولانی­تری دارد. تولید مگان در سال­های گذشته با افت و خیز زیادی همراه بوده­است اما تابستان گذشته اعلام شد که رنو مگان جدیدی برای رقابت با سراتو، الانترا و کرولا وارد بازار می­شود تا بازار خودروهای رنج 130 میلیون تومانی را در مشت خود بگیرد.

کولیوس۲۰۱۷ کمی پیش با قیمت  ۱۹۹ میلیون و ۵۰۰ در نمایندگی به صورت محدودی شروع به فروش کرد اما در بخش خرید و فروش ماشین رنو در سایت دیوار با قیمت 206 و 208 میلیون تومان به فروش گذاشته شده­اند.

رنو کولیوس 2018 هم در ایران با قیمت 218 میلیون تومان به فروش می­رسد. شرکت نگین خودرو تعداد محدودی از این مدل را تا به حال پیش فروش کرده و احتمال زیاد با وارد شدن مدل 2018 مدل های قبلی کولیوس با کاهش قیمت همراه خواهند شد. کولیوس 2017 در بازار فروش اینترنتی قیمتی بین 203 تا 230 میلیون تومان دارد. در حال حاضر یک نمونه داستر 2016 در سایت دیوار به قیمت 95 میلیون تومان گذاشته شده اما یک مدل جدیدتر آن 30 میلیون گران­تر است.

تلیسمان یکی دیگر از خودروهای رنو است که در نمایندگی احتمال پیدا کردن آن در نمایندگی تقریبا نزدیک به صفر بوده و چاره­ای جز خرید دست دوم آن با حدود 10 میلیون گران تر از نمایندگی ندارید.

در حال حاضر تلیسمان تولید 2017 با قیمت 210 میلیون تومان به فروش گذاشته می­شود. این مدل ها از رنو در بازار ایران متنوع اما تنها به بودجه خاصی محدود است. برای خرید مدل های ارزان­تر باید سراغ مگان و ال نود بروید. آن چیزی که در بازار زیاد است ال نود. این خودروی با کیفیت آنقدر این سال­ها مورد پسند قرار گرفته که لزومی برای خرید آن از نمایندگی وجود ندارد. با داشتن حدود 30 میلیون می­توانید صاحب یک ال نود نسبتا تمیز بشوید.

خودرویی که تا زمان از رده خارج شدن مثل یک مال خوب بیخ ریش صاحبش می­ماند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726071