نخستین جشنواره هنر فارسی‌زبانان اروپا بخشی از درآمد حاصل از برگزاری این رویداد هنری را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخشي از عوايد حاصل از برگزاري جشنواره فارسی زبانان اروپا صرف كمك به زلزله‌زدگان كرمانشاه مي‌شود. بر اساس اعلام انجمن فرهنگي هنري پرشيانا، مجری برگزاری نخستین جشنواره هنری فارسی‌زبانان؛ پنج درصد از درآمد اين جشنواره به زلزله‌زدگان كرمانشاه و پنج درصد نیز به پناهندگان این منطقه اختصاص مي‌يابد.

جشنواره هنر فارسی‌زبانان ژانویه ۲۰۱۸ (دی ماه ۱۳۹۶) با حضور هنرمندان کشورهای ایران، تاجیکستان و افغانستان برگزار خواهد شد. در این رویداد هنری کنسرت‌هایی همچون سیمرغ اثر حمید متبسم با آواز همایون شجریان، کنسرت دولتمند خالف خواننده و موسیقیدان برجسته تاجیکستان و کنسرت‌های مختلفی از سوی هنرمندان افغان برگزار خواهد شد. همچنین در این جشنواره نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی و همچنین ورک‌شاپ‌های مختلفی در حوزه تجسمی برگزار می‌شود.

هنرمندان برجسته ايراني شركت‌كننده در اين جشنواره به عنوان سفيران ويژه انجمن پرشيانا اين هديه را به زلزله‌زدگان كرمانشاه مي‌رسانند.

در این رویداد هنری لیلی انوار به عنوان دبیر جشنواره حضور دارد و علاوه بر همایون شجریان، هنرمندانی همچون شقایق دهقان، مهراب قاسم‌خانی، پانته‌آ واعظ‌نیا، احمد عربانی، بزرگمهر حسین‌پور، مریم محمدی، امیرعابدی و کیارنگ علایی به عنوان داور حضور دارند.

انجمن فرهنگی هنری پرشيانا ژانويه ٢٠١٨ نخستين جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا را در شهر پاريس برگزار می‌كند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =