ریشه بسیاری از نابسامانی های شهری در داخل شهرداری هاست

سومین جلسه ستاد مناسب سازی شهری با حضور مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل بهزیستی استان و مدیران و مسئولین ادارات و بانک های استان در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با هدف ایجاد بسترهای لازم به منظور استفاده معلولان از امکانات شهری و اماکن عمومی در سالن جلسات ساختمان شماره دو استانداری لرستان تشكيل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه ریشه بسیاری از نابسامانیهای شهری در داخل شهرداریهاست گفت: مسئولان باید در سایه همدلی و همزبانی، مشکل مردم را حل کنند و در همه عرصه ها پاسخگوی شهروندان باشند.

اصلانی افزود: استیجاری بودن ساختمان تعدادی از ادارات دولتی مشکلاتی را برای تردد جانبازان و معلولان ایجاد کرده که امیدواریم با اجرایی شدن مصوبات جلسات نسبت به رفع اینگونه مشکلات اقدام شود.

در ادامه دکتر حیدری بعنوان دبیر جلسه نیز ضمن خیر مقدم و تبیین مصوبات جلسه قبل و بیان دستور کار جلسه، به اهمیت موضوع ایجاد دسترسی به ساختمانها با کاربری عمومی علی الخصوص خدماتی و درمانی اشاره داشت و افزود: بررسی وضع موجود شهرهای استان و ادارات نشانگر این موضوع است که هر چند اقدامات وسیع و خوبی در شهرداری ها صورت پذیرفته است اما هدف نهایی در خصوص مناسب سازی معابر هنوز محقق نشده است.
در پایان جلسه، موارد ذیل مصوب و در دستور کار قرار گرفت:

۱- با توجه به مکاتبه (۱۳۵۶۳۳) وزارت کشور کمیته فنی اجرایی استان نسبت به بازدیداز وضعیت موجود دستگاههای اجرای استان اقدام و گزارش مکتوب و تصویری را به دفتر فنی استانداری ارسال نمایند.
۲- دانشگاه علوم پزشکی استان با ابلاغ دستور العمل ضوابط معماری و شهرسازی ،مراکز دولتی تحت نظارت خود را تا پایان سال۹۶ بهسازی و گزارش روند انجام کار را به صورت مستمر به دفتر فنی استانداری و دبیر خانه ستاد گزارش نمایند.
۳- با توجه به ابلاغ کشور طی مکاتبه شماره (۱۳۵۶۳۳) سازمان مدیریت و برنامه و بودجه برای تمامی مدیران و کارشناسان دفاتر فنی موظف به برگزاری هر فصل یک دوره آموزشی با عنوان مناسب سازی گردید.
۴- کمیته فنی مناسب سازی استان با تعیین سطح الزمات لازم الاجرا در ساختمان های دولتی و خصوصی با کاربری عمومی و ابلاغ به دستگاههای اجرایی استان نسبت به بهسازی و مناسب سازی پیگیری و گزارش اقدامات صورت گرفته را در جلسه آتی ستاد گزارش نمایند.
۵- جلسه ای با حضور دادستان استان،مدیر کل بهزیستی استان، مدیر کل دفتر فنی استانداری،نظام پزشکی ،شهرداری و نظام مهندسی با دستور کار بررسی راهکار های قانونی برای برخورد با متخلفان سازه ای برگزار گردد.
۶- دفتر امور شهری و شورا های استانداری نسبت به ابلاغ برگزاری دوره های آموزشی با عنوان مناسب سازی برای شهرداریها ی استان اقدام و گزارش مستمر را به دبیر خانه ستاد اعلام نمایند.
۷- دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به اصلاح مرکز لابراتوری و آزمایشگاهی ،دارو خانه ها ... تدابیر اجرایی اتخاذ و گزارش اقدامات را به صورت مستمر به دفتر فنی استانداری و دبیر خانه ستاد گزارش نمایند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =