خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس از پیگیری کمیسیون متبوعش برای تسریع در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تاخیر ۱۱ ماهه در ساخت این ساختمان نارضایتی های بسیاری را رقم زده است.

محمدرضا رضایی ، با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو، گفت: تاخیر 11 ماهه در ساخت مجدد این ساختمان هیچ توجیه منطقی ندارد زیرا با طولانی شدن زمان ساخت دوباره این سازه بسیاری از کسبه این واحد تجاری متضرر خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ساخت مجدد ساختمان پلاسکو باید با شیوه مهندسی روز و با نظارتی دو برابر آنچه تاکنون بوده صورت بگیرد، افزود: با توجه به تخریب هایی که در سال های اخیر در نتیجه بلایای طبیعی رخ می دهد ساده انگاشتن نحوه ساخت و سازها و سهل انگاری در نظارت ها به هیچ وجه به صلاح نبوده و به مثابه تخلف باید با آن برخورد شود.

 زمان بررسی وضعیت پلاسکو در کمیسیون عمران 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ساخت دوباره ساختمان پلاسکو باید هر چه سریع تر از سوی بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه های مسئول آغاز شود، تصریح کرد: چهارشنبه هفته آینده کمیسیون عمران مجلس میزبان مسئولان وزارت راه و مسئولان بنیاد مستضعفان برای تعیین تکلیف این ساختمان خواهد بود زیرا تاخیر در ساخت این ساختمان نارضایتی های عدیده ای را از سوی صاحبان و کسبه رقم زده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس هفته آینده گزارش اقدامات انجام شده در خصوص ساختمان پلاسکو را از مسئولان مربوطه مطالبه خواهد کرد، گفت: در صورتی که هیچ دلیل قانع کننده ای در خصوص تعلل برای ساخت مجدد این ساختمان وجود نداشته باشد با دستگاه خاطی برخورد می شود.

رضایی با یادآوری تخریب ساختمانی با عمر کمتر از یک سال در زلزله غرب کشور بر ضرورت تشدید نظارت ها در حین ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: ساختمان پلاسکو نیز به علت عمر بالا و فرسودگی تخریب شد اکنون در ساخت مجدد آن باید استانداردهای روز دنیا و مصالح با کیفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه نظام مهندسی و همچنین شهرداری باید در تمام مراحل ساخت ساختمان پلاسکو و سایر ساختمان های مشابه نظارت داشته باشند، گفت: مجلس تمام قد جلوی ساخت ساخت سازه های غیر ایمن و غیر مستحکم ایستاده و با افراد متخلف در این زمینه برخورد می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس پیگیر تسریع در آغاز به کار اجرایی در حوزه ساخت ساختمان پلاسکو بوده و دیگر تاخیر در این زمینه را از هیچ دستگاهی نمی پذیرد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =