۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از مبارزه اپل با دیابت تا سفارش صوتی علاقه‌مندان به برگرکینگ

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات جهان در روز شنبه مورخه 26 فروردین 1396 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

 
شماره 1 - اپل با استخدام تیم ویژه مهندسان پزشکی روی پروژه مخفی توسعه سنسورهای مبارز با دیابت کار می‌کند. به‌زودی دیابتی‌ها خبرهای خوبی در این زمینه خواهند شنید.

شماره 2 - ایلان ماسک جواب دندان‌شکنی به سهامداران تسلا موتورز داد. آنها درخواست داده‌اند تا هیئت‌مدیره عوض شود. ایلان ماسک گفت آنها باید بروند در کارخانه فورد سرمایه‌گذاری کنند نه تسلا.

شماره 3- کارشناسان می‌گویند قربانی بعدی سیاست‌های جدید اپل کمپانی Synaptics است. این کمپانی در ساخت فناوری‌های اینترفیس، درایور نمایشگر و فناوری بیومتریک فعال است و یکی از تأمین کنندگان قطعه برای اپل محسوب می‌شود. اخیراً اپل اعلام کرد زین پس از تراشه‌های گرافیکی ایمجینیشن تکنالوجیس استفاده نخواهد کرد که این خبر باعث شد تا سهام کمپانی انگلیسی 70 درصد افت کند. از سوی دیگر سیناپتیکس اخیراً با صرف مبلغ 475 میلیون دلار کمپانی Renesas SP Drivers که تأمین کننده قطعات اپل است را خرید تا دوباره اپل به این کمپانی وابسته شود اما سیاست جدید اپل ساخت قطعات داخل خود اپل است که به ضرر تأمین کنندگان خواهد بود. (ارزش فعلی سیناپتیکس 1.86 میلیارد دلار است.)

شماره 4- در تبلیغ تلویزیونی جدید برگر کینگ از گوگل هوم به‌عنوان دستیار صوتی استفاده‌شده تا سفارش غذا به‌آسانی انجام شود. دستیار صوتی دیجیتال در حال ورود به اغلب خانه‌های آمریکایی است و زنان برای آشپزی، سفارش بلیت هواپیما و ... از آن استفاده می‌کنند.

شماره 5- اوبر اپلیکیشنی به نام hello ساخته تا بتواند رانندگان رقیب خود در لیفت را ردیابی کرده و شناسایی کند.

شماره 6- بلک بری در حال بازگشت به‌روزهای خوش خود است به‌خصوص بعد از رأی هیئت‌منصفه مبنی بر بازگرداندن 815 میلیون دلار حق اختراع از کوآلکوم به این کمپانی که می‌تواند نفسی تازه به مدیریت چینی بدهد.

شماره 7- سامسونگ گوشی هوشمند تاشو و مجهز به دو نمایشگر انعطاف‌پذیر را اواخر امسال رونمایی می‌کند اما زمان عرضه آن 2019 خواهد بود.

شماره 8 - مدیر اجرایی کمپانی TransferWise (نقل‌وانتقال آنلاین پول) می‌گوید اگر به سال تأسیس کمپانی برمی‌گشت، هرگز لندن را برای دفتر مرکزی خود انتخاب نمی‌کرد.

شماره 9 - تصاویر گیم ویدئویی جدید جنگ ستارگان نسخه battlefront 2 در فضای مجازی لو رفت.

شماره 10 - فیس‌بوک در 14 کشور ابزار تشخیص اخبار جعلی را در بالای صفحه در بخش فیدهای خبری راه‌اندازی کرد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =