ایرنا نوشت:

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت جهانی طلا روز سه شنبه تغییر چندانی نداشت در حالی که قیمت پلاتین به کمترین سطح آن در 5.5 سال گذشته رسید.

به گزارش رویترز، در میان فلزات گرانبها، پلاتین تاکنون با بیش از 8 درصد کاهش قیمت، بیشترین افت قیمت در سال جاری را تجربه کرده است. قیمت پلاتین امروز با کاهش به سطح 1096.50 دلار در هر اونس، به پایین ترین سطح آن از ژوییه 2009 رسیده است.

تغییر قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم معمولا از تغییرات قیمت طلا تبعیت می کنند. قیمت طلا هم اکنون به دلیل ترس از اقدام بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، نزدیک کمترین مقدار آن در 3 ماه گذشته است.

ویکتور تیانپیریا تحلیلگر بانک استرالیا و نیوزیلند گفت: متعجب نخواهم شد که قیمت پلاتین در 6 ماه آینده به حول و حوش یک هزار و 20 دلار در هر اونس یا کمتر برسد. قیمت طلا نیز انتظار می رود در 3 ماه آینده به یک هزار و 100 دلار در هر اونس کاهش یابد.

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا امروز در ساعت 07:19 به وقت گرینویچ در بازار لندن با یک تغییر ناچیز به 1156.05 دلار در هر اونس رسید که قیمت هفته گذشته آن است. قیمت تحویل فوری طلا در هفته گذشته 1147.10 دلار در هر اونس بود که کمترین قیمت از اول دسامبر (10 آذر) است.

بازرگانان به نتیجه نشست 2 روزه بانک مرکزی در هفته جاری چشم دوخته اند تا در مورد زمانبندی افزایش نرخ بهره در این کشور اطلاعات بیشتری بدست آوردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =