روایت یک کارگردان از سختی‌های تمرین در تئاترشهر/ یک بار موش غذای بازیگرانم را دزدید

مهر نوشت:حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر با ابراز خرسندی از افتتاح پلاتوهای مجموعه تئاتر شهر عنوان کرد وضعیت سالن اصلی مجموعه اصلا خوب نیست.

حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر که در حال آماده سازی نمایش «ترور» است درباره تمرین در پلاتوهای تازه افتتاح شده تئاتر شهر گفت: راه اندازی پلاتوهای تئاتر شهر اتفاق بسیار خجسته‌ای به حساب می آید چون تا پیش از این گروه‌های نمایشی مکانی برای تمرین در اختیار نداشتند. خوشبختانه طراحی و امکانات این پلاتوها بسیار به روز و در حد پلاتوهایی است که در تئاتر لندن دیده بودم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پلاتوها از نظر نورپردازی و صدابرداری این امکان را در اختیار گروه های نمایشی قرار می دهند که بتوان در آن برخی صحنه ها را به شکل کامل و به صورت کارگاهی تمرین کرد. آکوستیک پلاتوها نیز بسیار مناسب است البته ایرادهای کوچکی وجود دارد که در حال رفع شدن هستند. از این نظر باید به آقای فرشید مصدق و تیم پیمانکار این پروژه تبریک بگویم. مطمئنا در ساخت این پلاتوها به شان گروه های تئاتری و هنرمندان توجه زیادی شده است.

این کارگردان درباره نمایش «ترور» بیان کرد: درحال حاضر مشغول تمرین و آماده سازی نمایش «ترور» هستم که به زندگی حضرت علی (ع) اختصاص دارد و آبان ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. پرداختن به موضوع شهادت امام علی (ع) در این نمایش از زاویه ای متفاوت خواهد بود به این شکل که ضمن وفادار بودن به اتفاقات تاریخی این حادثه، روایت به شکلی کاملا تئاتری به مخاطب ارایه می شود در واقع برای اجرای این نمایش نه از جایی سفارش گرفته ام و نه به عنوان یک کار صرفا مذهبی به آن نگاه کرده ام.

نعیمی که در حال حاضر مشغول بازی در نمایش «کافه فرانسه» نیز هست درباره حضورش در این اثر نمایشی عنوان کرد: یکی از اتفاق‌های خوبی که در چند وقت اخیر در حوزه بازیگری برایم رخ داده، حضور در نمایش «کافه فرانسه» است. جذابیت این نمایش در این است که بازیگر را در صحنه وادار به جنب و جوش و فعالیت می کند. در این کار چه من، چه مهران رنجبر و چه آیدا آب پرور در صحنه آرام نیستیم. مهران رنجبر کارگردان نمایش از ایده های خوبی برخوردار است و همین امر باعث می شد در روزهای تمرین بده بستان های خوبی بین ما شکل بگیرد و در نهایت توانستیم اثری خوش ریتم و خوش ساخت را به صحنه ببریم که مخاطب از دیدنش احساس خوبی داشته باشد.

کارگردان نمایش «سقراط» درباره وضعیت نامناسب تالار اصلی تئاتر شهر بیان کرد: درحال حاضر وضعیت تئاتر شهر فاجعه است و قطعا برای اجرای نمایش «ترور» از مسئولان تئاتر شهر خواهم خواست تا از سقف گرفته تا پشت صحنه، روی صحنه و حتی صندلی های سالن را ضدعفونی و تمیز کنند. به یاد می آورم در زمان اجرای نمایش «مرگ فروشنده» من و حمیدرضا آذرنگ بعد از بازی در صحنه ای وقتی به پشت صحنه رفتیم شاهد بودیم یک موش غذای ما را از روی میز دزدید و به سرعت فرار کرد.

وی در پایان صحبت هایش تصریح کرد: بنابراین باید فضای پشت صحنه و جلو صحنه سالن اصلی کاملا ضدعفونی و طعمه گذاری شود و اگر هم تا آن زمان صندلی های سالن بازسازی نشوند باید کاملا تمیز و تشکچه ها نیز مجددا پر شوند. تئاتر شهر برای هر یک صندلی مبلغ ۲۵ هزار تومان از هر تماشاگر می گیرد پس باید به آنها احترام بگذارد و حرمتشان را حفظ کند. البته مطمئنم این مشکلات در بازسازی سالن اصلی برطرف می شود اما تا قبل زا آن باید فکری به حال این مسایل کرد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =