۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

اگر سال 2013، هزار دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بودید، الان چقدر پول داشتید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران، گر تنها چند سال پیش، در اوایل کار بیت کوین فرصت سرمایه گذاری داشتید، الان سرمایه شما می توانست خیلی بزرگ شود.

براساس گزارش های سایت ارز دیجیتال CoinDesk -که شاخص قیمت بیت کوین از مبادلات ارزهای دیجیتال Bitfinex، Bitstamp، Coinbase و itBit را دنبال می کند- ارزش بیت کوین ها در سال 2013 به ویژه در پایان سال، بی ثبات بوده است: در ماه دسامبر قیمت هر بیت کوین حدود هزار دلار و در پایین ترین حد 600 دلار بود.

بنابراین اگر شما هزار دلار در بیت کوین که زمانی 600 دلار قیمت داشت سرمایه گذاری می کردید، کمی بیش از 1.6 بیت کوین داشتید. زمانی هم که بیت کوین هزار دلاری را خریداری می کردید، الان شما یک بیت کوین می داشتید.

به گزارش CoinDesk، روز پنجشنبه قیمت هر بیت کوین 16500 دلار شد. طبق این گزارش، هر بیت کوین به اندازه 16500 دلار ارزش دارد و ارزش 1.6 بیت کوین شما امروز بیش از 26400 دلار ارزش داشت. این برآورد شامل هیچ هزینه اضافی یا هزینه معاملات نمی شود.

اگر شما کمی باهوش یا خوش شانس بودید می توانستید حتی قبل از این ماجرا و در سال 2010 در بیت کوین سرمایه گذاری کنید. شما می توانستید شرکت Winklevoss twins باشید که گزارش ها نشان می دهد آنها اولین میلیاردرهای بیت کوین هستند.

همانطور که بیت کوین مسیرها را طی می کند، برخی از بزرگترین نام ها در امور مالی در حال جابه جایی هستند. برخی از سرمایه گذاران بزرگ این روند را پذیرفته اند.

اما حتی با بسیاری از داستان های موفقیت آمیز در مورد سرمایه گذاری های بیت کوین، برخی از سرمایه گذاران با تجربه احتیاط می کنند. وارن بافت میلیاردر و مارک کوبان در مورد نوسانات بیت کوین هشدار داده اند. جک بوگل، سرمایه گذار افسانه ای در نشست اخیر شورای روابط خارجی گفت: از بیت کوین مانند طاعون دوری کنید.

بنیانگذار Vanguard هم می گوید: بیت کوین هیچ نرخ بازگشت ندارد. هیچ چیزی برای حمایت از بیت کوین وجود ندارد. به جز امید که شما آن را به کسی می فروشید که می خواهد پول بیشتری برای بیت کوین بپردازد.

در حالی که نام های بزرگی مانند بوگل موضع ضد بیت کوینی دارد، دیگر سرمایه گذاران مانند تونی رابینز، نویسنده کتاب «پول، برنده بازی» موضع باثباتی دربرابر بیت کوین نگرفته است. رابینز به سی ان بی سی گفت: بیت کوین با احتمالات کار می کند و سرمایه گذاری در ارز رمزنگاری شده مانند رفتن به وگاس است.

رابینز مقدار مشخصی از پول های خود را در سرمایه گذاری های پرریسک هزینه می کند، اما او به این بخش از پول خود برای کار تکیه نمی کند. او می گوید سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک برای سرگرمی است و می دانم که ممکن است این پول را از دست بدهم.

اگر شما در حال سرمایه گذاری در ارز رمزنگاری شده هستید، مراقب باشید. بازدهی های گذشته، آینده را پیش بینی نمی کند. این کار مانند سفر به وگاس است. کارشناسان مانند رابینز پیشنهاد می کنند تنها با پولی که می توانید از دست بدهید، بازی کنید.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =