ایسنا نوشت:

وزیر دادگستری گفت که منشور حقوق شهروندی در مرحله نهایی قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در سلسله نشست‌های خشونت علیه کودکان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: از زمانی که ایران به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شد، مرجع ملی حقوق کودک در هیات دولت تصویب و این مرجع در وزارت دادگستری تشکیل شد. اکنون مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به عنوان جایگاهی شناخته شده در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی شناخته شده است.

او گفت: در نشستی که در ژنو برگزار شد دوستان ما حضور خوبی در زمینه حقوق کودک داشتند. در این نشست که اکنون برگزار شده، حقوقدانان زن حضور دارند و برای ما جالب بود که زنان برای دفاع از حقوق کودکان گام برداشته‌اند.

وزیر دادگستری با اشاره به موضوع بحث امروز که مربوط به خشونت جنسی علیه کودکان است، گفت: امروز در جامعه ما از لحاظ اخلاقی، ناچار به پنهان کاری هستیم و این نکته ما را دچار دردسرهای بیشتری می‌کند؛ چرا که ما خیلی از مسائل را در این زمینه اعلام نمی‌کنیم؛ بنابراین ما نباید از رسیدگی دقیق و عمیق به این مسأله غافل بمانیم.

پورمحمدی با اشاره به ترویج خشونت جنسی علیه کودکان توسط برخی از رسانه‌ها،‌ گفت: متاسفانه این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها که تیراژ بالا و وسعت فراوانی در شبکه‌های مختلف دارند ترویج می‌شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =