نماینده سنندج،دیواندره و کامیاران گفت: بنده معتقدم وزرا به عنوان مدیران عالی کشور لازم است نگاه کلان و انسجام یافته داشته باشند.نقاط ضعف را بشناسند از نگاه تک بعدی و سطحی پرهیز کنند.

به گزارش خبرآنلاین، سید احسن علوی در جلسه علنی امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: وزرا به عنوان مدیران کلان کشور لازم است که دارای نگاهی انسجام یافته و درک درست از حوزه ماموریت خود داشته باشند. نقاط ضعف و قوت را بشناسند تا به یک مدل مفهومی برسند.

وی افزود: بخشی از عدم موفقیت مدیران در بخش عمومی کشور، رشد تک بعدی ظرفیت هاست و این مورد کاملا در وزارت جهاد کشاورزی قابل ملاحظه است.

نایب رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه عشایر یک درصد از جمعیت کشور هستند، گفت: این در حالی است که ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را  عشایر تولید می کنند اما در برنامه وزیر پیشنهادی هیچ اشاره ای به آن نشده است.

او افزود: امروز برنج آلوده به آرسنیک وارد کشور می شود، چرا از قاچاق محصولات جلوگیری نمی شود.

نماینده مردم سنندج ،دیواندره و کامیاران بیمه کشاورزان را  قصه پر غصه ذکر کرد و گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب شده تا بسیاری از میوه ها بصورت خام فروشی عرضه بازار شود. در استان من کردستان، 80 درصد توت فرنگی تولید می شود که به ثمن بخس می فروشند.از سویی  مشکلات عدیده در بازار تولید شامل عدم توازن در تولید، کاملا آن را دچار اخلال کرده است.

او همچنین با اشاره به اجرایی نشده ماده ۲۲ قانون بهروری کشاورزی و منابع طیبعی عنوان  کرد: در ماده ۴۸ همین قانون به شما این اجازه داده شده که بتوانید بانک اطلاعاتی را تهیه کنید در حالی که این بانک تهیه نشده است و کشاورزی امروز در کشور بدون برنامه و با امید به خدا انجام می شود.

افزود: افزایش قیمت پیاز در سال جاری که تا ۲.۵ برابر بود، بدلیل عدم برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی است چراکه کشاورزان در یک فضای کاملا ابهام آمیز کار می کنند.

ما به امید خدا کشاورزی می کنیم.ما استراتژی واقعی در کشاورزی نداریم.برنامه وزارت جهادکشاورزی،برنامه مدیریتی است.وزارتخانه برنامه استراتژیک می خواهد.کشاورزان واقعا گرفتارند و نابود شده اند.

نماینده مردم سنندج با اشاره به خودکفایی در تولید گندم، گفت: اگر در تولید گندم خودکفا شده ایم چرا در سال ۹۴ سه میلیون تن گندم وارد کشور شده است.

علوی تصریح کرد:  امسال پیاز 30 درصد افزایش یافت.وقتی سیب زمینی زیاد می شود،امحا می کنند. چرا برنامه ریزی وجود ندارد که محصولات امحا نشوند؟

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =