جوایز علمی مختلفی در جهان اعطا می‌شود اما جوایز Breakthrough به خاطر هزینه بالای آن و همچنین حضور ستاره‌های مشهور هالیوود حسابی مشهور است.

به گزارش خبرآنلاین،در مراسم امسال مورگان فریمن،اجرای مراسم را بر عهده داشت و هفت جایزه  با ارزش مجموع ۲۲ میلیون دلار به ۳۴ دانشمند اعطا شد. 

برندگان جايزه Breakthrough امسال شامل پنج محقق بودند كه هريك به خاطر زيست‌شناسي سلولي، علوم گياهي و بيماري‌هاي تخريب عصبي به صورت جداگانه سه ميليون دلار دريافت كردند. دو رياضيدان و گروهي از 27 فيزيكدان كه از نور ازلي كه كمي پس از انفجار بزرگ بر جهان تابيد نقشه‌برداري كرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.جايزه سه ميليون دلاري فيزيك به گروهي 27 نفره از دانشمنداني رسيد كه نقشه دماي پس‌زمينه ريز‌امواج كيهاني را با استفاده از ماهواره WMAP تدوين كردند. الگوي نقاط گرم و سرد از اين بقاياي به جامانده از مهبانگ توانسته درك بشر را از منشا و روند تكامل جهان هستي افزايش داده و كيهان‌شناسي را به دانشي دقيق تبديل كند.

جايزه سه ميليون دلاري رياضي به خاطر تحقيقات در زمينه هندسه جبري به دو دانشمند از دانشگاه‌هاي يوتا و كاليفرنيا، سن‌ديه‌گو رسيد و جايزه ارزشمند Breakthrough در زمينه زيست‌شناسي به محققان موسسه سالك در سن‌ديه‌گو رسيد كه درباره برنامه ژنتيكي كه در زمان قرارگيري گياه در سايه فعال مي‌شود تحقيقاتي طولاني و دشوار انجام داده بودند.

اين مراسم كه امسال ششمين دور از آن برگزار  شد حامیانی نظير يوري ميلنر سرمايه‌گذار فناوري، مارك زاكربرگ بنيان‌گذار فيس‌بوك و سرگئي برين از گوگل دارد.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =