هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان در سال تا پایان برنامه ششم توسعه

هندس اسلامی، رییس کارگروه توسعه صادرات استان با تاکید بر هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان در سال تا پایان برنامه ششم توسعه، عنوان نمود: میز هوشمندی و دیده بانی بازار در شرکت های اقتصادی صادرات محور با بکارگیری نیروهای جوان تحصیلکرده ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ، محمد اسلامي، استاندار مازندران در كارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به اين كه بايد پلان توسعه 3 ميليارد دلاري صادرات استان در سال تا پايان برنامه ششم توسعه طراحي شود، عنوان نمود: سند خط مشي و برنامه اجرايي هدف صادراتي استان تهيه شود بنحوي كه مسئوليت هاي دستگاه ها، تشكل ها،و فعالان اقتصادي مشخص باشد و پايش عملكرد آن در جلسات ماهيانه كارگروه توسعه صادرات صورت گيرد.

استاندار در ادامه بر تثبيت بازار صادراتي و پايداري آن با حمايت هاي لازم تاكيد كرد و ياد آور شد: بايد با هموار سازي موانع داخلي و خارجي، سهم مازندران از بازارهاي هدف را گسترش داد.

اسلامي با بيان اين كه عرصه كار اقتصادي محدود به جغرافياي خاصي نيست و فعاليتي بين المللي است، خاطر نشان ساخت: براي تحقق اين مهم بايد ساز و كار اقتصادي داشته داشت، الگوهاي كار را تعيين و روح و رمز بازار را درك نمود.

رييس كارگروه توسعه صادرات استان، گفت: كسب و كار نيازمند رادار است، بايد خود را متحول كنيم، نخبگان را وارد عرصه نماييم زيرا مطالعات بازار، مطالعات محيطي و رصد بازار با نخبگان متحول مي شود.

وي بر ايجاد ميز هوشمندي و ديده باني بازار در شركت هاي اقتصادي صادرات محور با بكارگيري نيروهاي جوان تحصيلكرده به منظور كسب آگاهي از ظرفيت بازارهاي هدف، بازار سازي، انجام مطالعات بازار از طريق سنجش ظرفيت جذب، ذائقه بازار و راز و رمز هاي ورود به بازار هاي گوناگون همراه با آينده پژوهي تاكيد نمود و ابراز داشت: بشدت نيازمند كار رقابتي در اين عرصه هستيم، سهم خواهي از بازار صادرات به مثابه يك منازعه است و جنگ رقابت و سهم خواهي از بازار جدي است.

مقام عالي دولت در مازندران، با بيان اين كه اراده برخي از كشورها براي كار با ايران بالاست و ميز هوشمندي بايد به اقتضائات نگاه دقيق بيفكند، تصريح كرد: مطالعات و پژوهش هاي لازم در راستاي ارتقاء كيفي محصولات و تنوع بخشي به سبد محصول صادراتي و تنوع بازار صورت گيرد.

اسلامي، قيمت تمام شده محصول را مساله اي مهم در صادرات ارزيابي نمود و بر كاهش آن براي دوام در بازار تاكيد كرد و ياد آور شد: مطالعه و شناسايي پتانسيل بازارهاي هدف بمنظور تشكيل شركت هاي مشترك با طرف خارجي براي عبور از موانع مربوط به تعرفه و مسائل گمركي در دستور كار جدي قرار گيرد.

استاندار با تاكيد بر اين كه كشت فراسرزميني بايد جدي گرفته شود، افزود: ظرفيت ها و تشكل هاي دولتي و خصوصي براي يك فعاليت شتابنده و بزرگ بايد متحول شوند.

اسلامي بر ضرورت تحول در صنعت حمل و نقل استان و ايجاد حمل و نقل تركيبي اشاره كرد و گفت: براي انجام هماهنگي هاي لازم جهت حمل و نقل هوايي كالا از فرودگاه ساري آمادگي داريم.

وي بر ايجاد وحدت رويه و بهره گيري از همه ظرفيت ها براي شكوفايي بازرگاني و كسب و كار استان تاكيد كرد و ابراز داشت: مراكز نمايشگاهي مازندران بايد در مقياس ملي و بين المللي فعاليت نمايند.

در آغاز اين جلسه، محمد پور، مدير كل صنعت، معدن و تجارت استان، گزارشي از ميزان صادرات استان در 9 ماهه سال 96 و بازارهاي هدف صادراتي ارايه كرد.


هدف گذاري 3 ميليارد دلاري صادرات استان در سال تا پايان برنامه ششم توسعه / ضرورت ايجاد ميز هوشمندي در كسب و كار

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =