ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان نباید در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی از خود مقاومت نشان دهند.

قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد: واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان به بخش خصوصی باید با جدیت از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی دنبال شود.
وی افزود: شناسایی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی می توان در هزینه ها صرفه جویی و در مدیریت نسبت به درآمدزایی اقدام کرد.
وی یادآور شد: رونمایی از پنجره واحد اقتصادی چهارمحال و بختیاری تا دوشنبه هفته آینده انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با راه اندازی پنجره واحد اقتصادی استان زمینه حذف کاغذ بازی اداری، تسهیل در صدور مجوزها، کوتاه شدن زمان پاسخ دهی به استعلام ها سرمایه گذاری و جلوگیری از معطل شدن سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 343 طرح تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده است.
علیرضا شجاعی تصریح کرد: از این تعداد 258 طرح نیمه تمام با سرمایه گذاری یکهزار و 379 میلیارد ریال، 82 طرح تکمیل و بهره برداری شده و سه طرح جدید با 64 میلیارد ریال نیاز اعتباری است.
وی یادآور شد: از مجموع طرح های تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری 48 طرح با 541 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال تصمیم گیری، 43 طرح با 299 میلیارد ریال نیاز اعتباری در حال فراخوان انتخاب سرمایه گذار و 73 طرح تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
شجاعی اظهار کرد: 203 طرح تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری باقی مانده است.
وی افزود: نسبت واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری نسبت به طرح های شناسایی شده 41 درصد است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در خصوص طرح گفتمان رسانه ای اقتصاد مقاومتی استان هنوز تعدادی از دستگاه های اجرایی این استان برنامه های پیشنهادی خود را ارائه نکرده اند.
وی یادآور شد: در این بخش تاکنون ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست و صنعت معدن و تجارت برنامه های پیشنهادات خود را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال کرده اند.
سپردن طرح های تملک دارایی های سرمایه ای قابل واگذاری به بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین برنامه های اقتصادی مسئولان استان در دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =