دکتر بهرام امیر احمدیان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به تحلیل رفتارهای دوگانه روسیه در اوکراین و سوریه پرداخته است.

این تحلیلگر مسائل روسیه و آسیا در ابتدای یادداشت خود می نویسد:

«روسیه خواستار حل بحران سوریه از طریق عدم مداخله دولتهای دیگر در امور داخلی آن و حل مساله از سوی مخالفان و دولت بشار است است. در حالی که روسیه با همین استدلال می بایست در امور داخلی اوکراین دخالت نمی کرد و اجازه می داد اوکراینی ها خودشان تصمیم بگیرند. اما با دخالت در امور داخلی اوکراین و دخالت نظامی در آن، قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره خسارت های مادی ورود روسیه به بحران اوکراین می گوید:
«امروز بازار بورس مسکو 10.8 درصد سقوط کرد و شرکتهای روسی مبلغ 60 میلیارد دلار متضرر شدند (گزارش رویتر) و در کنار آن 50 میلیارد دلار هزینه ساخت و سازهای مجموعه المپیک، هزینه و زیان هنگفتی را بر اقتصاد ضعیف روسیه وارد کرده است. اخراج روسیه از گروه 8 (هرچند ما پیشتر نوشته بودیم که پذیرش روسیه در گروه 7 کشور صنعتی، با آنکه این کشور در تراز 7 عضو دیگر نیست و این امتیازی برای سازگاری روسیه با نظام بین الملل است) و تبدیل دوباره آن به گروه 7، و لغو نشست گروه 8 در سوچی در تابستان همین سال، ضربه بزرگ دیگری بر اقتصاد روسیه وارد خواهد کرد، هر چند شخص پوتین با عضویت روسیه در این گروه موافقت نداشت... تحریم بانکی و بیمه ای روسیه و عدم صدور ویزا برای مقامات و دیگر ابزارهای تحریمی و تنبیهی روسیه در راه است و به گفته وزیر امور خارجه امریکا همه نوع گزینه علیه اقدام روسیه در اوکراین در نظر گرفته شده است.
سازمان امنیت و همکاری اروپا، ناتو، اتحادیه اروپا و دیگر سازمانها و تشکلها به روسیه هشدار داده اند. هزینه اشغال نظامی اوکراین می تواند برای روسیه سنگین؛ تبعات آن برای اوکراین کمرشکن و برای محیط بین الملل بدعتی خطرناک برای رویه های موجود به شمار آید.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین1 A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    4 10
    البته بخشی از این مطالب ریشه درحقیقت دارد همه دولتهای قدرتمند دنیا دارای خوی استعماری واستکباری هستند ولی جیزی که درخصوص این تحلیل و هم چنین تحلیلگر محترم بشدت تابلو است نگاه یک طرفه وجانبدارانه ایشان از اردوگاه غرب است مع الوصف ذکر 2نکته ضروری است 1-روسیه عاقل تر از آن است که بی گدار به آب بزند رای پارلمان محلی کریمه درخصوص درخواست مبنی برالحاق به روسیه و تعیین تاریخ برای به همه پرسی گذاشتن پیوستن کریمه به روسیه نمونه این هوشیاری روسیه است 2-برای یک صاحب نظرسیاست و حقوق بین الملل مناسب نیست که بگویدمجلس در سال2010یانوکویچ را بعنوان رییس جمهور منصوب کردوحالا هم او رابرکنار نمود.یانوکویچ در سال2010 با رای مردم انتخاب شد وحالا با یک کودتا وبدون رای گیری سرنگون شد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    6 21
    روسیه امروز به تنهایی و در جنگی نابرابر در مقابل تمامی قدرت های زورگوی جهانی قرار گرفته و هر انسان باشرفی در جهان این را میبیند و درک میکند. متاسفانه جهان تک قطبی به سمت تک قطبی شدن و دیکتاتوری مطلق و اشوب و فقر بیشتر میرود ولی برخی نمی خواهند حقیقت تلخجهان را ببینند.
    • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      5 0
      پسرم برو قبل نظر دادن یکمی تاریخ بخون تا بدونی که همین روس ها که دل براشون میسوزونی چه بلاهایی را سر مردم ایران و به خصوص مناطق شمالی کشور آوردن!!! لطفا وقتی در مورد روسیه حرف میزنید از شرف و انسانیت صحبت نکنید.......
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    13 4
    از فردا قیمت لادا 2-3 برابر مثل پراید میشه و آقای پوتین مثل ما در دوره تحریم باید دنبال تاجر بچرخی تا تحریم را دور بزنی و از فرصت تحریم استفاده کنی و خودت را بسازی. و احتمال پشگل شدن روبل تو هم هست. سال بعد هم دنبال محاکمه کردن عوامل دور زننده تحریم و سود بیشتر از مصوبه و نحوه تقسیم سودت خواهی بود. در واقع با این تحریم و رفع تحریم تا 2-4 سال میتوانی بحث جرایدت را محاکمه دور زنندگان تحریم و تحلیل خوب یا بد بودن تحریم و اقتصاد مقاومتی و تبدیل تهدید به فرصت و فرصت خودسازی و .... کنی. سال 93 را هم با هم سال اقتصاد مقاومتی بنامیم. حتی دیپلماسی مان به دلیل هم درد شدن بیشتر رونق میگیرد. ولی احتمال 99 درصد سریع مانع تحریم بشوی و کوتاه بیایی.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    7 1
    ولي خداييش كار اين دموكراتها خيلي درسته همه رو به جون هم انداختن بدون هيچ هزينه اي خبر جان نظراي منو منتشر نميكنيا يادت باشه