مهر نوشت:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش دوره دکترای نیمه متمرکز سال 93 را اعلام کرد و گفت: این ظرفیت با توجه به پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی حدود 12 هزار نفر تعیین شده است.
دکتر ابراهیم خدایی گفت: ظرفیتی که برای این دوره پذیرش در دوره دکترای نیمه متمرکز از سوی دانشگاه ها اعلام شده است 11 هزار و 980 نفر است که نسبت به سال گذشته حدود 1500 نفر افزایش داشته است.

او گفت: ظرفیت در دوره سال 92 حدود 10 هزار و 500 نفر بود که در نهایت پس از اعمال مرحله تکمیل ظرفیت تعداد 11 هزار و 344 نفر قبول شدند. البته ممکن است در این دوره نیز پس از طی مراحل آزمون، مرحله تکمیل ظرفیت نیز داشته باشیم که در آن زمان تعداد قبولی ها افزایش خواهد یافت.

او یادآور شد: هزینه نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی بر اساس تصمیم هیات امنای دانشگاهها اعمال می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج آزمون دکترای سال 93 گفت: نتایج آزمون در روز یکشنبه 31 فروردین ماه 93 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

کنکور دوره دکترای نیمه متمرکز سال 93 برای پذیرش دانشجو در 8 گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی با تعداد 240 هزار و 361 داوطلب که از این تعداد 102 هزار و 234 نفر زن و 138 هزار و 127 نفر مرد بودند در صبح جمعه 16 اسفند 92 در 53 شهرستان مختلف کشور برگزار شد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    14 0
    سالی 11000 دکتر حالا چکارشون کنیم.
  • تحصیل کرده بیکار IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    13 3
    اینهمه دانشجوی دکترا می گیرند چه فایده کار نیست براشون شش هفت سال زحمت میکشند و آخرش به جمع تحصیل کرده های بیکار می پیوندند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    8 4
    من یک ساله دکترا گرفتم از یکی از بهترین دانشگاههای دولتی این مملکت هنوز نتونستم هیات علمی بشم متاسفم برا این پذیرش فله ای دکتری خدا به داد اینایی برسه که نمیدونم با چه امیدی الان وارد دوره میشن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    11 0
    بهمن کارشناسی عمران رو میگیرم میخواستم برم کنکور ارشد بدم دیدم بهتره برم سر کار و بیشتر از این عمرم رو تلف نکنم مدرک ها همشون بی ارزش هستند و بی ارزش تر از این هم میشوند
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    15 0
    من خودم امسال آزمون دکترا شرکت کردم و بی‌صبرانه منتظر اعلام نتایج هستم. اما خواهشم اینه تو رو خدا اینقدر بی‌برنامه ظرفیت‌ها رو اضافه نکنید. بزارید اونها که واقعا شایسته هستند وارد مراحل بالاتر بشن.
  • بدیع الزمان A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    21 0
    اینهمه دکترا بیکار....چه لزومی دارد؟؟....خوشحال باشید و بروید 5 سال دیگه سرگرم بشید......
  • بی نام RO ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    9 0
    از دهه 80 با بالا بردن ظرفيت دانشگاههاي فقط سن اشتغال رو بالا برديد تا مشكل بيكاري كمتر به چشم بياد اما آخرش ليسانس و فوق ليسانس همون كار ساده قبلي كه ديپلم هاي سابق انجام ميدادن رو خيلي شانس بيارن گير بيارن فقط درصد اندكي هستن كه شايد به تخصصشون نياز باشه كه اونهم معمولا خارج دانشگاه ياد گرفتند
  • مهندس هه IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    7 8
    ای کاش تجربی می رفتم و پزشکی می‌خوندم.