روزنامه شرق نوشت:اسناد جدیدی به بهارستان رسیده است. جزوه‌ای قطور در دست «امیرعباس سلطانی» است؛ هنوز جزئیات آن را نخوانده اما به برخی کلیات اشاره دارد؛ اینکه اسناد جدید، ردپای تازه و سرنخ‌های جدیدی از افراد و همکاران زنجانی در اختیار نمایندگان قرار داده است. علاوه‌براین در بخشی از اسناد به‌دست‌آمده می‌شود ردی از حساب‌های مالی زنجانی را زد، به‌ویژه در تاجیکستان و مالزی.

عضو پیگیری پرونده زنجانی به «شرق» می‌گوید: «اسناد به‌دست‌آمده مهم است و می‌تواند مسیر پرونده زنجانی را تغییر دهد». بااین‌حال او درباره اینکه منبع ارائه این مطالب چه بوده مقاومت می‌کند و حتی با چک‌وچانه‌زدن هم نمی‌شود ردپایی از منبع این اسناد گرفت. توجیه سلطانی این است که «اجازه دهید برخی مسائل فعلا ناگفته بماند تا ما بتوانیم صحت و درستی این مطالب را بسنجیم و بعدتر بتوانیم آن را به مسئولان ارائه کنیم».
گنجینه گران‌بهای اقرارهای زنجانی
البته نمایندگان مجلس تابه‌اینجای کار بارها از نمایندگان قوه قضائیه خواسته‌اند تا در جلسه‌ها و نشست‌های مرتبط با پرونده زنجانی حاضر شوند.
نه‌تنها امیرعباس سلطانی که حسین دهدشتی نیز ازجمله نمایندگانی است که نسبت به این عدم حضور گله دارد؛ به‌ویژه اینکه کمیسیون انرژی مجلس اسنادی از زنجانی در اختیار دارد که هنوز از آن بهره‌برداری نشده است. این اسناد به‌گفته سلطانی، گنجینه گران‌بهایی است که حاوی نکات و مسائل فراوانی درباره پرونده زنجانی است.
فایل‌های ضبط‌شده زنجانی در کمیسیون انرژی
دهدشتی نیز می‌گوید: «باور دارم که خیلی از نکات و سخنان زنجانی که حالا فایل‌های ضبط‌شده آن در اختیار ما است می‌تواند در مسیر پیگیری پرونده، کمک‌حال مسئولان شود. ما بارهاوبارها با زنجانی جلسه‌های حضوری داشتیم، پیش از دستگیری او. زنجانی البته در آن نشست‌ها حرف‌های دروغ زیاد زده اما به‌هرحال نباید فراموش کرد که سخنان او پیش از دستگیری بوده و یحتمل با گفته‌های پس از بازجویی متفاوت خواهد بود و برای اعتبارسنجی به‌کار می‌آید».

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =