سعید حجاران به روزنامه اعتماد گفت:امروز افراد زیادی از مسوولان و فعالان سیاسی از پروسه برگزاری انتخابات ناراضی هستند. مثلا آقای جنتی بعد از ثبت‌نام کاندیداها به این موضوع که تعداد زیادی برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند انتقاد کرده و آن را دارای ابهام خوانده بود و حتی می‌گفتند توطئه‌ای پشت این داستان وجود دارد.

در حالي كه ابهام يا توطئه‌اي وجود نداشته است، وقتي احمدي‌نژاد مي‌تواند رييس‌جمهور شود عده زيادي هم پيش خود فكر مي‌كنند كه مي‌توانند نماينده مجلس باشند.

در واقع پست‌ها در نظام ارزان شده است و هر كسي هم مي‌خواهد نماينده مجلس شود، به قول عرب‌ها مناصب رخيص شده‌اند. شوراي نگهبان مي‌گويد اين حجم از ثبت‌نام‌ها وقت زيادي از آنها گرفته است و فشار زيادي را متحمل شديم.

از سوي ديگر سخنگوي وزارت كشور هم مي‌گويد كه مشكلات زيادي با شوراي نگهبان دارند، از يك سو بحث تاييد صلاحيت‌ها و از سوي ديگر موضوع برگزاري الكترونيك انتخابات و حتي بر سر نظارت استصوابي. در بين فعالان سياسي هم آقاي باهنر بعد از انتخابات گفته بود احتمال شكست اصولگرايان را مي‌داده اما نه اينگونه و تنها پيش‌بيني مي‌كرده كه اصلاح‌طلبان كرسي‌هاي بيشتري را كسب كنند نه اينكه اصولگرايان به طور كلي كرسي‌هاي نمايندگي تهران را از دست بدهند.

البته اينگونه نيست كه اصلاح‌طلبان كل انتخابات را برده باشند اما في الواقع وزن ما در مجلس بالاست. در واقع اصلاح‌طلبان نتوانستند افرادي را كه واقعا مدنظرشان است راهي مجلس كنند و آنچه در انتخابات اخير از سوي اصلاح‌طلبان راهي مجلس شده باقيمانده كانديداهايي بودند كه ثبت‌نام كردند و توانستند از مرحله تاييد صلاحيت‌ها بگذرند و ليستي كه بسته شد و راي آورد نه تيم اول و نه تيم دوم و نه حتي تيم سوم اصلاح‌طلبان هم نبود.

اما سوالي كه براي من وجود دارد اين است كه اگر قرار باشد همين مساله ادامه پيدا كند و به طور كلي اصلاح‌طلبان حتي با تيم‌هاي دست چندم‌شان برنده انتخابات باشند شكل بازي چه تغييري خواهد كرد؟ امروز حتي يكي از نماينده‌هاي مجلس گفته است كه براي دور دوم انتخابات برخي از اصولگراها در شهرستان‌ها ابراز تمايل كرده‌اند كه در ليست اميد حضور داشته باشند. حالا اگر در دور دوم انتخابات هم ليست اميد در حوزه‌هايي كه به دور دوم كشيده شده راي بياورد چه خواهد شد؟

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    7 5
    باریک الله.خیلی باحال بود.کلی خندیدم.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    12 11
    اقای حجاریان اگر تایید طلاحیت شورای نگهبان نبود افرادی مثل شما و احمدی نژاد و خاتمی و روحانی حتی خواب ریس جمهوری را نمی دیدند
    • امیررضا NL ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
      2 0
      یادمه یک از این سازمان های حقوق بشری انتخابات ازاد اینترنتی برگزار کرده بود. از ضد انقلاب تا جبهه پایداری کاندیدا داشتن. باز هم اصلاح طلبان پیروز شدند.
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    16 5
    هميشه شاهد بهترين تحليل از طرف سعيد حجاريان بودم.احسن
  • محسن A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 10
    حجاریان همونی نیست که تو فتنه 88 تو دادگاه اعتراف و محکوم شد.
  • ناصر A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    7 8
    اگر احمدی نژاد کاندیدا مجلس شود خوب رای می آورد و سال 96 در ریاست جمهوری خواهیم دید وزنه آقای احمدی نژاد
  • کوروش IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 4
    روزی عقابی زسرسنگ به هوا برخواست سریع بجاش نشست کلاغی
  • هیدجی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    3 1
    وقتي احمدي‌نژاد مي‌تواند رييس‌جمهور شود عده زيادي هم پيش خود فكر مي‌كنند كه مي‌توانند نماينده مجلس باشند. و چقدر هم درست فکر می کنند. چرا فکر نکنند؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    5 4
    خوب شد مقصر اینکار هم پیدا کردید احمدی نژاد
  • بی نام DE ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 6
    این سخنان فرافکنی است و مهم نیست تکثر چه گروهی در مجلس زیاد است و مهم این است که انقلابیون قدرت را در دست دارند و اگر خطایی از معاندین و سر سپردگان سر بزند به سرعت برخورد میشود حال چه اصلاح طلب باشد یا اصولگرا.
  • بهارا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 3
    راستی حجاریان سیدتون کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟