جنبش دانشمندان علیه ترامپ به ۹ هزار استاد و ۴۵ برنده نوبل رسید

تعداد دانشمندان مشهور جهان و چهره‌های آکادمیک که با امضای بیانیه‌ای به دستور جدید دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان ایران و ۶ کشور دیگر به آمریکا اعتراض کرده‌اند به بیش از ۹ هزار عضو هیات علمی و ۴۴ برنده جایزه نوبل رسید.

در موج اول خبرآنلاین از اعتراض ۱۳۰۰ دانشمند و ۱۰ برنده جایزه نوبل به این اقدام رئيس جمهور آمریکا خبر داده بود. {اینجا}. اکنون بی‌بی‌سی گزارش داده که این بیانیه را بیش از ۹ هزار عضو هیات علمی، ۴۴ برنده جایزه نوبل، ۴۵ برنده دیگر جوایز معتبر جهانی و ۲۷۳ عضو آکادمی‌های علوم، مهندسی و هنر آمریکا، طوماری را در اعتراض به ممنوعیت‌های وضع شده بر سفر اتباع ایران و شش کشور دیگر امضا کرده اند.امضا کنندگان این بیانیه با محکوم کردن این اقدام را تبعیض آمیز،مغایر با منافع آمریکا و همچنین باعث مشکلات گسترده برای اعضای جامعه علمی از جمله دانشمندان و دانشجویان خوانده‌اند.
در بخشی از  این بیانیه آمده است: در سه سال اخیر، تنها از کشور ایران، بیش از ۳ هزار نفر در دانشگاه های آمریکا دکترا گرفته اند. دستور اجرایی رئیس جمهور همکاری با پژوهشگران چنین کشورهایی را محدود می کند.

دانشمندان اعلام کرده‌اند که تصمیم دونالد ترامپ،به طور بالقوه می تواند به ترک آمریکا از سوی بسیاری از افراد بااستعداد منجر شود که پژوهشگران و کارآفرینان حال و آینده ایالات متحده هستند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =