رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مراسم رسمی افتتاح ستاد روحانی در استان مرکزی گفت: برجام سندی است که 5 قدرت جهانی را در برابر ایران به زانو در آورد و با پشتیبانی رهبری و دولت توانست حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه کارزار به جهانیان اثبات کند که این جزء افتخارات این ملت است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی رضا آستانه در آیین آغاز به کار رسمی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی که با حضور فایزه هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در اراک برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی انتخابات حقوق ملت است و قانون اختیار انتخاب حاکمیت را به ملت داده است تا فردی اصلح را به عنون ریاست جمهور انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران کارگزاران این ملت خدمت گزاران آن ها هستند و ارباب مردم نیستند، عنوان کرد: اکنون دوره ای است که هم چشم ها خوب می بینند و هم گوش ها خوب می شنوند و فرصتی فراهم شده که کاندیداها برنامه ها و ایده های خود را عرضه کنند، بنابراین مردم برای انتخاب اصلح با دقت موارد مهم را بررسی کنند.
آستانه با اشاره به اینکه روحانی کاندیدی است که از جهات مختلف قابل نقد و بررسی بوده و باید با یک نگاه به عملکرد چهارساله وی در گذشته و با نگاه به برنامه های پیش رو، اینکار انجام شود، ابراز کرد: ذکر این نکته در رابطه با بررسی عملکرد روحانی مهم است که ابتدا بدانیم روحانی در چه شرایطی دولت را در دست گرفت چراکه وی زمانی به روی کار آمد که دولت دولت قبلی ایران را به تمام معنا شخم زده و پرتگاه سقوط رسانده بود و تمامی دانشمندان و بزرگان کشور از جمله مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به این مورد اذعان داشتند.
وی ادامه داد: همچنین در نقدو بررسی روحانی باید از خود بپرسیم که چه شد آقایی که با 12 رای شورای نگهبان تاید صلاحیت شده بود، برای ورود به انتخابات پیش رو از سوی همان افراد رد صلاحیت شد؟.
وی با اشاره به اینکه روحانی در شرایطی کشور را در دست گرفت که با هزاران مشکل و چالش روبرو بودیم و تحریم ها فشارهای سنگینی را بر دستگاه های اجرایی و آحاد مردم وارد آورده بود، ابراز کرد: کاهش فروش نفت، عدم امکان تردد کشتی ها، مشکلات پولی و ارزی، تحریم از سوی تمام بانک های بین المللی و هزاران مشکل دیگر از دولت احمدی نژاد به این دولت رسید که جبران آن برای دولت روحانی کاری سخت و طاقت فرسا بود.
آستانه افزود: همان آقایی که می گفت:« آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود» خسارات زیادی برای ایران به بار آورد و همگی شاهد بودیم که با ازبین بردن سیستم نظارت چه اختلاس هایی در جامعه اتفاق افتاد و چه نوکیسه هایی و انقلاب هایی ظهور کرد.
وی با اشاره به اینکه در دوره احمدی نژاد روزانه بیش از دو هزار و 700 و سالیانه 4 میلیون بشکه نفت به فروش می رسید و در پایان دوره ریاست جمهوری وی این مقدار به 700 هزار بشکه کاهش یافت و فقط کشورهای چین، ترکیه، ژاپن و کره خریدار نفت ما بودند، آن هم به شرطی که نمی توانستند پول نفت را به ایران باز گردانند و این پول در حساب بانکی این کشور ها ذخیره می شد و ایران مجبور بود به جای اینکه از این پول ها سود بگیرد، بهره هم بدهد، بیان کرد: مشکلات در نظام پولی و بانکی و ارزی کشور بی شمار بود و در این شرایط سخت روحانی وارد کارزار شد و اولویت را براین گذاشت که برجامی به وجود بیاورد که سند افتخاری برای این دولت باشد.
آستانه افزود: برای این کار روحانی مردی باسواد، دانشمند و استوار را برگزید که توانست 5 قدرت جهانی را به زانو در بیاورد وبا پشتیبانی رهبری و دولت توانست حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه کارزار به جهانیان اثبات کند که این جزء افتخارات این ملت است.
وی تصریح کرد: خیلی ها انتقاد می کنند که روحانی در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی عملکرد خوبی نداشته است، که باید در جواب بگویم، اقتصاد ایران بیمار است و نیاز به درمان و معالجه اساسی دارد.
آستانه افزود: اولین شرط موفقیت در اقتصاد و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و عمل نیازمند فراهم کردن ابزار کارامد بوده و این موفقیت جز با تعامل با دنیا امکان پذیر نیست و برای اینکار باید روابط و داد و ستد با دنیا به درستی و با فرمول های درست تعریف شود و در هر جایی که لازم باشد از منافع و حقوق خود دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شما مردم به بلوغ سیاسی رسیده اید و باید مراقب باشید که اسیر وعده های عوام فریبانه مثل چند برابر کردن یارانه ها نشوید، عنوان کرد: افزایش یارانه ها نیازمند منابع جدید است و هرکسی این ادعا را دارد باید دقیقا برنامه ارائه دهد و بگوید چگونه اینکار را می کند و امروز 3 هزار و 700 میلیارد تومان از افزایش قیمت های روزمره ای که مواجه هستید به یارنه ها اختصاص داده می شود و قطعا اگر یارانه ها دو یا سه برابر شود، قیمت تمامی آنچه که نیاز روزانه مصرفی شماست، دو تا سه برابر می شود.
آستانه افزود: از سوی دیگر افزایش یارانه ها تیشه زدن به ریشه تولید و رونق اشتغال است و از انجایی که در هر دولتی هزینه ها و درآمدها دو کفه یک ترازو هستند و باید هزینه و درآمد همخوانی داشته باشد، لذا چنین وعده هایی کاملا غیر منطقی است.
وی ادامه داد: همچنینی باید بدانیم که در کشور همه اختیارات به رییس جمهور داده نشده که هر کاری بخواهد بکند و اختیارات کشور در بین نمایندگان، دستگاه های قضایی و اجرایی تقسیم شده و بخش اعظمی از اختیارات در حوزه نظارت مقام معظم رهبری است، بنابراین اینجور نیست که فردی وعده ای بدهدو حتما در آینده دستگاه های نظارتی آن را رد نکنند.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =