۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کشتی آزاد ایران سومین طلا را هم گرفت

ایسنا نوشت: یدالله محبی نماینده سنگین‌وزن ایران نیز مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی آسیا را از آن خود کرد تا تیم ایران در پایان این رقابت‌ها با 3 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز بر سکوی نخست آسیا قرار گیرد.

در ادامه‌ رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ که در دهلی پایتخت هند در جریان است،یدالله محبی آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل سومیت از کشور میزبان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید و سومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

محبی پیش از این در دور نخست مقابل های شانگ از چین با نتیجه‌ یازده بر صفر به پیروزی سید و در دور دوم نیز مقابل زولبو ناتساگسورن از مغولستان پنج بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محبی در این مرحله مقابل کانگ جین نام از کره جنوبی به پیروزی رسید و فینالیست شد.

پیش از این بهنام احسان‌پور نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران نیز در دیدار نهایی به مصاف هان سانگ کیم از کره شمالی رفت و در پایان با نتیجه 8 بر 6 به برتری رسید و نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. کشتی گیر کره شمالی در مرحله نیمه نهایی ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک از ژاپن را با ضربه فنی شکست داده بود.

احسان‌پور در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم با نتیجه‌ یازده بر صفر جی هون یون از کره جنوبی را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل دولت نیازبیکوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.

دیگر مدال‌آور طلای ایران در روز دوم و پایانی این رقابت‌ها،آسیا علیرضا کریمی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران بود که در دیدار نهایی مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 12 بر یک به برتری برسد و مدال طلای آسیا را از آن خود کند.

کریمی دارنده مدال برنز جهان پیش از این در دور نخست یازده بر صفر نایریسیگا از چین را شکست داد. سپس در دور بعد مقابل گوانگ اوک کیم از کره جنوبی با نتیجه‌ هفت بر صفر به پیروزی رسید. کریمی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل اونوربات پوریجاو دارنده مدال نقره جهان از مغولستان با نتیجه‌ یازده بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

همچنین در وزن ۷۰ کیلوگرم حامد رشیدی در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز مقابل غلام جان شاریپوف از تاجیکستان به روی تشک رفت و با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و مدال برنز آسیا را بر گردن آویخت.

رشیدی در دور نخست مقابل ین لو از چین با نتیجه‌ ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل اختیار نورزاف، دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه‌ ۹ بر هشت شکست خورد و راهی گروه بازنده‌ها شد. وی سپس گون وو لی از کره جنوبی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به رده‌بندی رفت.

در روز نخست این رقابت ها نیز حسین شهبازی به مدال نقره رسید و رضا اطری، میثم نصیری و بهمن تیموری نیز به مدال برنز رسیدند تا در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا، تیم ملی کشتی آزاد ایران با 3 مدال طلای بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم و یدالله محبی در سنگین وزن و یک مدال نقره حسین شهبازی در وزن 97 کیلوگرم و 3 مدال برنز رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم، میثم نصیری در وزن 65 کیلوگرم و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم مقتدرانه بر سکوی نخست آسیا قرار گیرد.

بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم با شکست مقابل رقبا از رسیدن به مدال بازماند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز پیش از این با 4 طلا، یک نقره و 2 برنز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود.


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =