یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:«در صنعت ساختمان میل به ساخت کمتر شده ،به همین دلیل باید روش هایی ایجاد کنیم که برای مسکن های موجود گردش ایجاد شود.»

محمد رضا زهره وندی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرآنلاین،با طرح پیشنهادی برای از بین رفتن رکود مسکن اظهارداشت:«مشکل مسکن،چند وجهی است؛یک وجه آن تولید ساختمان و تولید مصالح است و بخش دیگر به سطح درآمدی مردم و توانایی در خرید مرتبط است.»

وی با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش وام های مسکن و مدت زمان بازپرداخت آن،عنوان کرد:« مقدار وام در کلان شهرها با شهرهای کوچک باید تفاوتی داشته باشد، با وام های 80 الی 100 میلیون که وجود دارد اکثرا شهرستان ها و شهرها می توانند در بازار حرکتی داشته باشند اما در کلان شهر با این وام نمی توان کاری کرد و باید تجدید نظر برای کلان شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و غیره شود.»

زهره وندی با بیان اینکه رونق در مسکن مستقیم از میزان درآمد مردم تاثیر می پذیرد،یادآورشد:« اگر در زمینه اشتغال زایی موفق باشیم در زمینه مسکن نیز موفق خواهیم بود. »

وی عنوان کرد:«هرچند در زمینه مصالح ساختمانی و فولاد رشد خوبی داشتیم، ولی رشدی نبوده که در مسکن تاثیری بگذارد. در سال 95 در صنعت ساختمان، 36 الی 37 هزار دستگاه آسانسور داشتیم و همچنان بالای 90 درصد ساختمان های جدید کشور آسانسور نیاز دارند.»

زهره وندی با بیان اینکه یکی از دلایل رکود در صنعت ساختمان کاهش میل به ساخت است،خاطرنشان کرد:« باید روش هایی ایجاد کنیم که برای مسکن های موجود گردش ایجاد شود. درواقع شرایط بازار مسکن به گونه ایست که فنر آن فشرده شده و حتی به قیمت تورمی هم ممکن است این آزادشدن فنر ایجاد کند،باید در این بخش گردش ایجاد شود.»

وی خاطر نشان کرد:«اگر در بازار مسکن گردش ایجاد شود، تمام صنایع را تحت شعاع خود قرار می دهد؛رونق در مسکن در زمینه اشتغال، تولید ناخالص ملی و تولید داخل موثر خواهد بود. نباید بترسیم از تورمی که در مسکن ایجاد خواهد شد،بلکه با همراهی دولت باید به سمتی برویم که در خرید و فروش مسکن گردش بیشتری ایجاد شود.»

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    46 17
    بدون افزایش قدرت خرید بازار مسکن از رکود خارج نمیشه. رونقی که همراه با تورم باشه باعث رکود عمیقتر بعد از یک رشد کوتاه مدت خواهد بود. بازار مسکن در یک اقتصاد سالم میتونه موتور تولید باشه نه در شرایط رکود تورمی. راه افزایش قدرت خرید افزایش رشد خالص در هر بخش بصورت تفکیکی هست.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    36 16
    ای کیو خوبه خودت میگی مردم توان خرید ندارن بعد اگه تورم هم بهش بخوره که میشه نور علا نور.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    22 9
    اونوقت با کدوم امید گردش ایجاد شود ؟؟؟ طرف زمین میخره یکسال خودشو میکشه چهارتا آپارتمان از توش در میاره بعد میبینه قیمت فروشش از قیمت تمام شدش پایین تره یک سال هم سود بانکی پولش پریده . یا اون یکی آپارتمان میخره بعد از پنج سال باید به همون قیمت بفروشه و پنج سال سود بانکی پولشو ضرر کرده . فقط دو راه برای رونق در بازار مسکن یا خودرو یا طلا یا تولید یا کلا هر صنفی تو ایران وجود داره : 1کاهش سود بانکی 2افزایش سطح عمومی قیمتها بیش از سود بانکی
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
      20 19
      خدا لعنت کنه هر چی دلال رو با اظهار نظرهاشون...............
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
      10 18
      قیمت زمین هم حباب داره و قیمت تمام شده را بالا میبره
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    25 23
    با اینکه بنده یک مهندس ساختمان هستم اما با افزایش ساخت و ساز و سرازیر شدن سرمایه به بخش ساختمان تحت عنوان رونق کسب و کار مخالفم. انهم به دلایل زیر: اول حیف و میلی که متاسفانه در مصالح صورت میگیرد و نتیجه حاصله هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. سیستم درستی برای کنترل موجود نیست. دوم ارزش افزوده این به اصطلاح صنعت برای کشور صفر است و فقط منابع طبیعی کشور بلعیده میشود سوم فرار مالیاتی در این بخش بسیار وحشتناک است جهارم باب شدن دلالی و واردات و حتی خام فروشی در این بخش. یعنی رونق مسکن مصادف است با رونق بنگاه ها و مغازه های فروش مصالح و ... و واردات مصالح چینی تا رونق کارهای تولیدی و حتی کار واقعی پنجم نابودی محیط زیست و الودگی هوا و اب
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    10 26
    نباید بترسیم از تورمی که ایجاد خواهد شد... مستکبرین سابق گرون بشه یا نشه میتونن بخرن... مستضعفین سابق هم به جهنم که نمیتونن بخرن.به ما چه؟ مچچریم از راهکارتون.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
      15 15
      بعید میدونم ایشون کارشناس باشند........احتمالا یه دلال در شرف ورشکستگی ملک هستند..........
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    10 21
    تو کوچه پانصد متری ما که عرض ده متری داره منطقه ۴ شهرداری اصفهاندقیقا ده مجتمع سازی در جریانه بطوری که تعداد کارگران افغانی ساکن کوچه از جمعیت ایرانیها بیشتر شده و مطلقا نه آرامش داریم و نه امنیت.جالبه که بعضی از خانه ها مثل منزل ما در هر چهار طرف ساخت و ساز در جریانهببینید ما چه میکشیم جالبتر اینکه چند نفر از ساکنان هم امسال دارند برای گرفتن مجوز اقدام میکنند. نمیدونم این رکودی که میگن کجاست؟ احتمالا منظورشون از رکود تورم سه رقمی نیست؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
    17 18
    یعنی اگه یه صفر جلو قیمت مسکن بزارن رونق ١٠ برابر میشه؟ اونوقت غیر از اقای زهره وند و همکارانمثل صفدر حسینی نجومی بگیر چه کسی میتونه بخره؟ ماشاالله راهکار.... یعنی راهکاری که همکار صفدر حسینی ارایه بده بهتر از این نمیشه... داری بخر.نداری....
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    2 0
    مسکن امسالم رونق نمیگیره چون تقاضایی در بازاز وجود نداره