ایسنا نوشت: هر ساله جایزه اسکار سبز به فعالان محیط زیستی اهدا می‌شود تا از تلاش‌ها و موفقیت‌های آنان در حفظ محیط زیست، حیات‌وحش و طبیعت قدردانی شود.

در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) نیز دریافت کننده‌های این جایزه اسکار سبز به فعالان محیط زیست شش فعال محیط زیستی هستند که از بین ۱۶۶ داوطلب از تمامی نقاط جهان انتخاب شده‌اند.

این جایزه هر سال از سال 1994 میلادی از سوی "صندوق طبیعت whitley" که یک موسسه خیریه در انگلیس است به حامیان محیط زیست اهدا می‌شود.

هر یک از این فعالان محیط زیست سال‌ها زمان صرف کرده‌اند تا روش‌های ابداعی حفظ گونه‌های در معرض خطر را معرفی کرده و امنیت زیستگاه‌های حیاتی را تضمین کنند.

در مراسم اهدای جوایز اسکار سبز که روز گذشته در انجمن سلطنتی جغرافیا در لندن برگزار شد هر یک از شش برنده ۳۵ هزار پوند دریافت کردند تا برای ادامه فعالیت خود سرمایه لازم را در اختیار داشته باشند.

سایت مونگابی در این گزارش به معرفی شش برنده جایزه اسکار سبز پرداخته است:

پورنیما بارمان - هند: این فعال محیط زیستی پویشی را برای حفظ گونه‌ای پرنده‌ای راه انداخت که از مردارها تغذیه می‌کند.

سانجای گوبی - هند: این فعال محیط زیستی به گسترش شبکه مناطق حفاظت شده در ایالت "کارناتاکا"ی هند کمک کرده است. این ایالت، زیستگاه بیشترین تعداد ببرهای سلطنتی بنگال است.

الکساندر بلانکو - ونزوئلا: این محقق حیات وحش جهت حفظ یکی از بزرگترین گونه‌های عقاب موسوم به عقاب‌ "هارپی" در برزیل، اکوادور و ونزوئلا از سال ۱۹۹۶ فعالیت داشته است. جمعیت عقاب هارپی اکنون به دلیل از دست دادن زیستگاه‌های خود در نتیجه قطع درختان و گسترش فعالیت‌های کشاورزی رو به کاهش است.

ایندیرا لاسرنا، ویدمن - فیلیپین: این فعال محیط زیستی فعالیت‌هایی برای حفظ یک گونه در معرض خطر انقراض موسوم به طوطی کاکلی داشته است.

یان لیتل - آفریقای جنوبی: این فعال محیط زیستی در کنار کشاورزان و رهبران قبیله‌ای در آفریقای جنوبی در حفظ مراتع به عنوان یکی از در معرض خطرترین زیستگاه‌ها در این کشور فعالیت کرده است.

شیمنا ولز لیئندو - بولیوی: این فعال محیط زیستی هم برای حفظ تنها خرس بومی آمریکای جنوبی اقدامات قابل توجهی داشته است.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =