۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
سفر رئیس منطقه یونسکو به زنجان

با هدف مدیریت جامع حوضه های آبخیز و استفاده از آن در توانمندسازی جوامع محلی و ظرفیت سازی آن در استان زنجان رئیس منطقه یونسکو در ایران به زنجان سفر می کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: بی شک این قبیل بازدیدها در کنار آشنایی یونسکو با اقدامات انجام گرفته در استان زنجان و حمایت های لازم از بهره برداران این عرصه می تواند، راه ورود به مشاغل جایگزین و بهره بردن از ظرفیت های بومی منطقه کارساز باشد.
خلیل آقاجانلو با تاکید بر کاهش عرصه نشینان از وابستگی به منابع پایه برای تامین معیشت و اقتصاد خانوار روستایی عنوان کرد: در این راستا ورود به اشتغال زنان روستایی با اجرای طرح هایی همچون کاشت گیاهان دارویی و صنایع دستی بسیار مهم است.
وی با اشاره به برنامه های این اداره کل درباره کشت گیاهان دارویی از سوی زنان روستایی و حرکت در این مسیر در روستاهای مختلف استان بیان کرد: ایجاد صندوق های خرد بین زنان روستایی با سرمایه های اندک و تشکیل تعاونی های کشاورزی فرصت مناسبی برای اشتغالزایی را به همراه دارد.
به گفته این مقام استان زنجان، ارتباط تنگاتنگ با سازمان های حمایتی همچون سازمان یونسکو فرصت مناسبی برای استان و مسئولان استانی است که دریچه شناخت ظرفیت های استان در بخش گیاهان دارویی بیش از گذشته باشد.
گفتنی است، خانم لاروش رئیس دفتر منطقه یونسکو در ایران به همراه هیات همراه و نیز فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه جمعی از مسئولان استانی و معاونان و کارشناسان منابع طبیعی استان به همراه خبرنگاران در این مراسم روزهای دوم و سوم خرداد ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.
بازدید از حوضه آبخیز پایلوت منطقه آرپاچای( قزل تپه) زنجان و نشست هم اندیشی با کارشناسان منابع طبیعی استان از برنامه های رئیس دفتر منطقه یونسکو به زنجان است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =