ایسنا نوشت: پارلمان لیبی لیستی از ۷۵ شخص و ۹ موسسه قطری را ضمیمه لیست ترویستی صادره از سوی عربستان، بحرین، مصر و امارات کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پس از آنکه عربستان،‌ مصر، بحرین و امارات عصر جمعه لیستی از اسامی ۵۹ شخصیت و ۱۲ موسسه "تروریستی" در داخل این کشورها را که از سوی دولت قطر حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شدند منتشر کردند، کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان لیبی ذدر بیانیه‌ای نام ۷۵ شخص از سخصیت‌های دولت قطر یا افراد ساکن در این کشور و ۹ موسسه این کشور را ضمیمه لیست مذکور کرد.

این چهار کشور لیستی از اشخاص یا موسساتی را که در این کشور ساکنند یا قطر از آن‌ها حمایت می‌کند را به عنوان خطری برای امنیت و ثبات در منطقه ارائه دادند.

برخی از اسامی اشخاص در لیست ارائه شده از سوی لیبی در بیانیه منتشر شده از سوی این چهار کشور حوزه خلیج فارس نیز آمده بودند که از جمله آنها می‌توان به عبد الحکیم بلحاح، المهدی الحاراتی، اسماعیل محمد محمد الصلابی، الصادق عبد الرحمان الغریان و علی محمد محمد الصلابی اشاره کرد.

اما پارلمان لیبی تصمیم گرفت اسامی دیگری را به این لیست بیفزاید.

پارلمان لیبی همچنین از محمد الدایری، وزیر  خارجه دولت موقت نیز خواست بیانیه را برای چهار کشور مذکور ارسال کرده و امکان افزودن لیست جدید را در اولین به‌ روز رسانی بررسی کند.

در این لیست که به همراه بیانیه وزارت خارجه دولت موقت جهت اجرا توسط وزرای خارجه چهار کشور مذکور منتشر شد، اسامی ۷۵ شخص و ۹ موسسه آورده شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام ، تا قذافي زنده بود ليبي بر عربستان حكومت ميكرد ، حالا عربستان ليبي رو قبضه كرده