احداث خانه امید یکی از مهم‌ترین مطالبات شورای ساماندهی سالمندان استان است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهزاد ستاری در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل تصریح کرد: سازمان بازنشستگی از صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های احداث خانه امید را تأمین می‌کند.

وی افزود: خانه‌های امید در پارک‌ها و محلات در دسترس شهری به‌عنوان مراکز فرهنگی و ورزشی گسترده جهت تکریم سالمندان احداث می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تأکید کرد: با وجود درخواست زمین از پارک شهرک سبلان و موفقت ضمنی شهرداری اردبیل، اختصاص زمین از سوی شورا محقق نشده و این در حالی است که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در احداث این مجموعه محقق می‌شود.

ستاری خواستار رسیدگی شهرداری به این طرح شد و افزود: علاوه بر این به منظور تکریم سالمندان کارت منزلت سالمندی صادر می‌شود.

وی افزود: تمامی خدمات ادارات با تخفیفات پیشنهادی در این کارت اعمال شده و می‌تواند مورد استفاده سالمندان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت مرکز روزانه خدمات فرهنگی، آموزشی و تفریحی سالمندان اضافه کرد: این مجموعه به ۵۰ سالمند خدمت ارائه می‌کند.

به گفته ستاری بر اساس استعلام از ثبت احوال استان، ۱۰۶ هزار و ۱۱۳ سالمند بالای ۶۰ سال در استان وجود دارد که تأمین نیازمندی و تکریم آن ها ضروری است.

وی تأکید کرد: ایجاد اتاق فکر سالمندان در ادارات، دایر کردن صندلی در سطح معابر عمومی شهر برای سالمندان و فعال کردن بنیاد فرزانگان در تمامی شهرستان‌ها از دیگر طرح‌های در دست اقدام برای تکریم سالمندان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =