۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

ایرنا نوشت:نماگر بورس در آخرین روز فصل بهار (چهارشنبه) با 131 واحد افت به جایگاه 78 هزار و 736 واحدی رسید.

روزها و هفته های آغازین فصل بهار با رونق معاملات و رشد شاخص بورس همراه بود که این روند تا نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت، اما به تدریج این روند، معکوس شد و رکورد جای آن را گرفت.

گروه های صنعتی خودرو و پالایشی که برخی آنها را به عنوان گروه های پیشروی بازار سرمایه معرفی می کردند نیز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

در معاملات امروز بیش از 963 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 22 میلیارد ریال در 31 هزار و 796 نوبت مبادله شد.
شاخص های اصلی بازارسرمایه نیز امروز، افت کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 44 واحد، شاخص کل (هم وزن) کمتر از یک واحد، شاخص قیمت (هم وزن) کمتر از یک واحد، شاخص آزاد شناور 108، شاخص بازار اول 126 و شاخص بازار دوم 8539 واحد کاهش یافت.

نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، وبملت (بانک ملت)، رانفور (خدمات انفورماتیک)، مبین (پترروشیمی مبین) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) در معاملات آخرین روز خردادماه با افت خود بیشترین تاثیر منفی را داشتند. در مقابل شبهرن (نفت بهران) بیشتنری تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

** بیش از 4000 میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس در آخرین روز بهار

شاخص کل فرابورس ایران با 3 و نیم پله رشد در روز پایانی خردادماه، مبادلات این ماه را در کانال 903 واحدی خاتمه بخشید.

رشد امروز آیفکس (شاخص فرابورس) تحت تاثیر مثبت همچون مس سرچشه و پتروشیمی زاگرس بود.

دادوستد بیش از 657 میلیون ورقه بهادار در 28 هزار و 587 نوبت معاملاتی به ارزش حدود چهار هزار و 171 میلیارد ریال، نتیجه مبادلات فرابورس ایران در آخرین روز بهار 1396 بود.

بدین ترتیب افزون بر 553 میلیون سهم به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد.

همچنین امروز، 54 هزار اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش بیش از 41 میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان مبادله شد که امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه 1395 بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =