مهر نوشت: جانشین فرمانده سپاه قدس در هشتمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از این فعالان خواست تا نشان دهند انقلاب چطور بالندگی خود را حفظ کرده و هر روز به جلو حرکت می‌کند.

سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: در آستانه روز قدس قرار داریم و این روز به تعبیر امام راحل روز اسلام است. از دروازه فلسطین این روز بزرگ درست شده است. ما با همین دوستان فلسطینی خود یک زمانی کار می‌کردیم؛ آنها یک نفر را در جمع ما قرار می‌دادند تا ما افکار همکاران آنها را تغییر ندهیم اما غافل از اینکه شأن جمهوری اسلامی بالاتر از این حرف‌ها است.

جانشین فرمانده سپاه قدس افزود: همان افرادی که روزی اینگونه به ما نگاه می‌کردند امروزه جزء ارادتمندان این نظام هستند؛ حتی وقتی یکی از مسئولان خودشان گاهی کنایه ای به جمهوری اسامی ایران می‌زند آنها هم با زبان و هم با عمل عذرخواهی می‌کنند. رسوب فرهنگی که ما در آنها برجای گذاشتیم موجب شده تا این میزان ارادت را نسبت به جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: شما فعالان رسانه ای که در زمینه‌های فرهنگی بسیار فعال هستید باید بتوانید این آورده اقتدار نظام اسلامی را در قالب موضوعات فرهنگی در هنر و رسانه برای مردم خود و مردم دیگر کشورها به خوبی تبیین کنید. اگر توانستیم این صلابت و اقتدار نظام را روبه جلو حرکت بدهیم آن وقت موفق خواهیم بود. مخصوصا اینکه شما اهالی فرهنگ فرمان «آتش به اختیار» را از فرماندهی دریافت کردید که البته این هم اختیار بسیار ارزشمندی است ولی طبیعتا آتش به اختیار بودن باری به هر جهت حرکت کردن هم نیست. زیرا در فرمان آتش به اختیار یک قواعد و اصولی حاکم است که شما دوستان باید به خوبی این قواعد را رعایت کنید و هم باید مراقب این موضوع باشید. افرادی که مخالف این تفکر هستند و قصد آلوده کردن این دستور اثرگذار رهبری را دارند در رسیدن به اهداف خود ناکام شوند.

جانشین فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: جشنواره عمار یکی از نمونه‌های میدانی آتش به اختیار بوده است. این جشنواره می‌تواند رشد بیشتری پیدا کند و شاهد توسعه کارهایی شبیه جشنواره عمار باشیم.

سردار قاآنی یادآور شد: فضای کار فعالان فرهنگی ارزشی، انقلابی است و این انقلابی کار کردن نیز خواص خودش را دارد؛ یک فرد انقلابی هم در فکر و اندیشه، هم در اقدام و عمل و هم در بیان، ویژگی‌های خاص خود را دارد که ما اگر بخواهیم شهدای بزرگ خود را به عنوان جلوداران یک حرکت انقلابی و انقلابی عمل کردن شاخص خود قرار بدهیم ۳ درس از آنها باید بیاموزیم که اگر اینگونه شود موفق خواهیم شد. نخستین شاخص، عمل به تکلیف یا تکلیف مدارانه عمل کردن است. به عبارت بهتر ما نباید به دنبال تعریف و تمجید به خاطر انجام کاری باشیم. نگاه تکلیف مدارانه همیشه انسان را بانشاط می‌کند. شاخص دوم، اقدام و عمل شامل کار کردن در حد توان است.شاخص سوم توکل به خداوند تبارک و تعالی است؛ توکل یعنی اینکه تمام سعی و تلاش خود را برای انجام کار صورت بدهیم و برای قطعی شدن انجام آن به خداوند توکل کنیم. همه ما وظیفه داریم در عین اینکه کار خود را به زیباترین شکل ممکن انجام می‌دهیم از خداوند درخواست کنیم تا این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679323

برچسب‌ها