وقتی پژمان منتظری ناخواسته هواداران استقلال را خوشحال کرد!

پژمان منتظری در نهایت به تیم سابقش بازگشت.

عرفان حاج بابایی: فصل گذشته و زمانی که پژمان منتظری مهمان برنامه 90 بود، در پاسخ به این سوال عادل فردوسی پور که آیا به فوتبال ایران و استقلال برخواهد گشت یا نه؟ گفت: در ایران جایی را غیر از استقلال ندارم.

همین صحبت کافی بود تا در نقل و انتقالات 96 استقلالی ها منتظر حضور مدافع باسابقه و محبوبشان بار دیگر در جمع خود باشند. مدافعی که از روزی که استقلال را ترک کرد، آب خوش از گلوی این تیم پایین نرفت.

مروری بر عملکرد فصل گذشته استقلال نشان می دهد که این تیم 27 بار دروازه خود را در لیگ برتر باز شده دید. همین آمار نسبتا ضعیف در خط دفاعی کاری کرد تا 45 گل زده استقلالی ها برای قهرمانی در لیگ برتر کارگر نشود و آن ها در نهایت پایین تر از پرسپولیسی قرار بگیرند که فقط یک گل از این تیم بیشتر زده بود اما با اتکا به خط دفاعی قدرتمندش توانست فاتح لیگ شانزدهم بشود.

به عقیده خیلی ها منتظری دوای درد خط دفاعی آبی بود. استقلال در خط دفاع یک لیدر کم داشت و منتظری با تجربه می توانست این نقش کلیدی را در تیم ایفا کند.

مذاکرات برای جذب پژمان از قبل از بازی تیم ملی با ازبکستان آغاز شد اما نتیجه خاصی را در بر نداشت. فرایند جذب شماره 33 طولانی می شد و نگرانی هواداران استقلال بیشتر.

یک روز گفته شد که سید مهدی رحمتی نمی خواهد که منتظری به استقلال برگردد. روز دیگر گفته شد که منتظری شرط بازگشت خود را حضور جباری در استقلال اعلام کرده.

اما تیر خلاص ماجرای پژمان و استقلال آنجا بود که منتظری اعلام کرد به دلیل اینکه سال آینده، جام جهانی است و ممکن است نتواند در استقلال نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کند، ترجیح می دهد به وضعیت با ثبات خود در فوتبال قطر ادامه دهد.

از اینجا به بعد هواداران استقلال وارد عمل شدند و در فضای مجازی نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند. آن ها ضمن اینکه در همه اظهار نظرهای خود احترام منتظری را به عنوان یکی از بزرگان استقلال نگه می داشتند اما با هشتگ #یا_حالا_یا_هیچوقت از او می خواستند که یا امسال به استقلال برگردد یا دیگر این کار را نکند چون این تیم در حال حاضر به او نیاز دارد.

مذاکرات منتظری با با باشگاه الاهلی هم به بن بست خورد زیرا او خواستار قراردادی یک ساله بود اما باشگاه به زیر دو سال رضایت نمی داد. هرچه که بود، فشار هواداران استقلال یا عدم توافق با تیم قطری، پژمان منتظری را در مسیری قرار داد که خواست قلبی هواداران و البته کادر فنی استقلال بود. منصوریان که به اهمیت و کیفیت بالای منتظری آگاه بود، حاضر نشد شتاب زده عمل کند و به همین جهت ترجیح داد فعلا خالد شفیعی را جذب نکند و برای حفظ مگویان به آب و آتش نزند تا تکلیف حضور منتظری مشخص شود. حالا او با خیال راحت می تواند رهبری خط دفاعی تیمش را به کسی بسپارد که قطعا با حضورش در عقب زمین، باعث دلگرمی بسیاری خواهد بود. از رحمتی درون دروازه گرفته تا هواداران روی سکوها. 

 

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =