علی مرادخانی در پیامی برای جشنواره موسیقی نواحی نوشته است توجه به سنت‌ها و آیین‌های ملی و بومی، خطر بحران هویت را زایل و به دوام و قوام استقلال فرهنگی ملت‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغامی برای  دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نوشت:

«و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا (قرآن کریم)

فرهنگ و هنر از شاخص‌ترین وجوه تشخیص و تمایز و معرف اعتبار و هویت اقوام و ملل است. در جهان فعلی که جریان حاکم بین‌المللی درصدد حذف یا هضم خرده فرهنگ‌ها در فرهنگ غالب و مترصد سلطه فرهنگی نظام واحد جهانی است، حفظ میراث گرانقدر فرهنگی و هنری و توجه به سنت‌ها و آیین‌های ملی و بومی، خطر بحران هویت را زایل و به دوام و قوام استقلال فرهنگی ملت‌ها کمک می‌نماید.

جشنواره موسیقی نواحی با چنین دیدگاهی شکل یافته و اکنون با گذر از ده سال تجربه به درخت تناوری تبدیل گردیده که از برکات آن، رهپویان هنر و علاقمندان به موسیقی اصیل بهره می‌برند و هر سال از اقصی نقاط کشور با کوله‌باری از اندوخته‌های ارزشمند گرد هم آمده و رقابتی تحسین‌برانگیز را به نمایش می‌گذارند.

استان کرمان که سال‌ها با آغوش باز پذیرای هنرمندان والامقام موسیقی مقامی و نواحی بوده و اکنون نیز میزبان دهمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی است. بی‌گمان موسیقی نواحی در زمره انواع موسیقی اصیل و ریشه‌دار ایران اسلامی است که در لایه‌ها و سطوح مختلف آن می‌توان اصالت، معرفت و معنویت را به گوش جان شنید و از نغمات روح‌بخش آن بهره‌ای کامل برد.

ضمن تبریک به همه برگزیدگان از عموم دست‌اندرکاران جشنواره دهم موسیقی نواحی ایران به ویژه هنرمندان عزیز، هیأت محترم داوران و دبیر محترم جشنواره تشکر می‌نمایم و از خداوند متعال، توفیق دست‌یابی به اهداف والای جشنواره و تداوم و تعالی این رویداد بزرگ هنری را مسألت دارم.»

دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ششم تا نهم تیر به مدت سه روز و به دبیری احمد صدری در استان کرمان برگزار خواهد شد. گفت‌و‌گوی خبرگزاری خبرآنلاین با صدری را می‌توانید اینجا بخوانید.

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =