دهمین جشنواره موسیقی نواحی اگرچه عنوان بین‌المللی را در کنار نام خود ندارد اما میزبان هنرمندانی از قرقیزستان، ترکیه، افغانستان و آلمان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد برگزاری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اسامی هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده خارجی این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

کوتمانالی سلطان بکُف و زمیربک بایالف از قرقیزستان،‌ گلتکین بُلوت و کِم سویندیک از ترکیه، محمدولی خلج از افغانستان، لیزا گوپ و لوتوز دوسردا از آلمان هنرمندانی هستند که به کرمان آمده‌اند تا به اجرای آثار خود بپردازند. در این میان هنرمندان آلمانی به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ایران سفر کرده‌اند.

پیش از این فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری در نشست خبری دهمین جشنواره موسیقی نواحی اعلام کرده بود که این جشنواره بین‌المللی نیست اما از میزبان آن دسته از هنرمندان خارجی که از لحاظ فرهنگ و تمدن به ایران نزدیکند، از جمله ترکیه، افغانستان و آسیای‌میانه خواهد کرد.

دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از امروز سه‌شنبه ششم تا جمعه نهم تیر با موضوع منظومه‌خوانی و به دبیری احمد صدری در شهرهای مختلف استان کرمان برگزار می‌شود.

58242

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =