آیا کمپانی سونی هم‌چنان در قامتِ امپراتور پول‌ساز است یا رو به زوال؟

«کاز هیرای» مدیر اجرایی سونی 5 سال قبل اعلام کرد می خواهد در سه زمینه تصویرسازی دیجیتال/Digital Imaging، بازی/ Gaming و موبایل شماره یک جهان شود.

به گزارش خبرآنلاین، سونی گزارش فصل اول سال مالی خود منتهی به ژوئن را منتشر کرد و با افزایش 15 درصدی فروش به رقم 1.86 تریلیون ین دست یافت و سودی معادل 1.4 میلیارد دلار عاید سهامداران خود کرد.

اما آیا سونی هر سه بازار تعریف شده در استراتژی‌های خود را فتح کرده است؟

هرچند کمپانی ژاپنی رشد 15 درصدی سالانه داشته اما این رشد در همه بخش‌های مورد نظر نبوده و از 3 بازار تعریف شده، توانسته دو بازار را به خوبی جلو ببرد اما در بخش موبایل کاملا از اهداف خود دور شده است.

صنعت تصویرسازی دیجیتال امروز در دست سونی است و به نوشته بلومبرگ بیش از نیمی از گوشی های هوشمند از سنسورها و لنزهای سونی بهره می برند.

در بخش گیم، سونی بزرگترین درآمد را برای خود رقم زده  اما درامد فصلش از 44 به 17 میلیارد ین کاهش یافته تا همچنان به فروش کنسول 4 ساله خود ادامه دهد. اما ترکیبی از فروش پلی استیشن، PSVR و فروش گیم روی شبکه پلی استیشن فعلا سونی را سر پا نگه داشته است.

اما تعجب بزرگ در بخش موبایل است که کاهش هزینه‌ها و سرمایه گذاری کمتر برای نوآوری باعث شده است تا از رقبا در بازار موبایل جا بماند.

نکته قابل توجه اینکه سونی تنها یک کمپانی الکترونیکی نیست و بخش‌های دیگری دارد که ژاپنی‌ها و سهامدارانش را سرِ پا نگه می دارد.

بازوی فیلمی سونی قابل ذکر است که هرچند در این فصل حرفی برای گفتن نداشت اما به زودی با فیلم Spider-Man:Homecoming متفاوت ظاهر خواهد شد. در بخش موسیقی نیز با کمک Spotify توانسته درآمد خوبی کسب کند.

به همین دلایل است که «کاز هیرای» می تواند همچنان سیاست‌های بیزینسی خود را موجه جلوه دهد تا زوال در بخش‌هایی مانند موبایل را کم رنگ نشان دهد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    6 1
    از کودکی با افتخار هر چی لوازم صوتی تصویری داشتم سونی بوده .رو به زوال هم بره سونی برای ما همون سونیه