خورشیدگرفتگی کامل هفته آینده را چطور زنده و آنلاین ببینید؟/ هیجان‌زدگی آمریکایی‌ها

در ۳۰ مرداد برابر با ۲۱ آگوست، ساکنین آمریکا شاهد پدیده‌ خورشیدگرفتگی کامل خواهند بود. از سال ۱۹۱۸ تا کنون، سابقه نداشته که یک خورشیدگرفتگی کامل از سراسر قاره آمریکا عبور کند و به همین دلیل، دانشمندان و مردم، این پدیده را «گرفتگی بزرگ آمریکایی» نام‌گذاری کرده‌اند و برای رصد آن هیجان زده هستند.

به گزارش خبرآنلاین،اما ساکنان دیگر نقاط جهان هم می‌توانند از پخش زنده این خورشیدگرفتگی کامل لذت ببرند. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانید از گوشی و تبلت‌تان همه جزئیات را ببینید. جالب است بدانید 1 فضاپیما، 3 هواپیما، 50 بالن و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی از این رویداد نجومی فیلم‌برداری کرده و ویدیوی زنده آن را به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

سایت ناسا

ناسا به صورت کامل این خورشیدگرفتگی را از زمان شروع تا پایان پوشش می‌دهد. برای دیدن پخش زنده می‌توانید به این بخش در سایت ناسا {اینجا} بروید. 

تماشا با کیفیت 4K

اگر اینترنت با سرعت خیلی بالا داشته باشید(که معمولا نداریم) سایت Astronomy.com با وضوح فوق‌العاده 4K این خورشیدگرفتگی را به صورت مستقیم پخش می‌کند. 

اپلیکیشن‌هایی برای رصد

آزمایشگاه عمومی و آموزشی سان فرانسیسکو (San Francisco Exploratorium) این رویداد نجومی را  به وسیله اپلیکیشن‌های آیفون و اندروید خود پوشش می‌دهد. برای نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های اندورید به {اینجا} و روی گوشی‌های آیفون به {اینجا} بروید. 

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    4 0
    اگر اینترنت سرعت بالا هم داشتیم باید بابت حجمی که مصرف میشد احتمالا هزینه نجومی می کردیم... تو کشورهای دیگه هم قیمت اینترنت انقدر بالاست؟